BRATISLAVA 15. marca (WEBNOVINY) – Juhokórejská automobilka Kia prekvapila na autosalóne v Ženeve kombi verziou novej generácie modelu cee’d. O tom, že tam bude možné nový model uvidieť sme písali už v tomto článku. Neskôr automobilka zverejnila fotky interiéru. Že tam ale bude už aj kombi, to bolo úspešné držané v tajnosti. Technické údaje o druhej karosárskej verzii modelu cee’d budú držané v tajnosti aj naďalej. Bližšie informácie budú k dispozícii v priebehu roka.
Kia vystavuje v Ženeve viacero zaujímavých modelov a konceptov. Medzi nimi aj štúdiu Track’ster, ktorej sme sa venovali v tomto článku. Poďme sa však bližšie pozrieť na novú generáciu Kie cee’d. Za seba iba dodám, že potom, čo som nový cee’d videl naživo, môžem iba konštatovať, že zavedenú európsku konkurenciu čakajú naozaj ťažké časy.
Nová Kia zo Žiliny
Nová Kia cee’d je v porovnaní s pôvodným modelom dlhšia a má nižší profil. Meria 4,3 m a jej zaoblená línia je výsledkom rozsiahleho testovania v aerodynamickom tuneli spoločnosti Kia Motors. Vďaka kvalitnejším materiálom použitým v kabíne a širšej ponuke moderného vybavenia vyzerá interiér nového modelu rovnako dobre ako jeho exteriér, a vytvára tak konkurenciu najlepším vozidlám v danej triede.
„Pôvodný model Kia cee’d predstavoval pre spoločnosť Kia Motors v Európe významný míľnik, pretože vďaka nemu sme po prvýkrát mali možnosť preraziť vo vysoko konkurenčnom segmente C. Model druhej generácie s vylepšeným dizajnom, kvalitou a výberom pohonných jednotiek opäť poriadne zamieša karty na trhu.“, povedal Thomas Oh, výkonný viceprezident a prevádzkový riaditeľ spoločnosti Kia Motors Corporation.
Nižšia spotreba bez negatívnych vplyvov
Pri vývoji kládli konštruktéri spoločnosti Kia Motors silný dôraz na znižovanie spotreby paliva a emisií bez negatívnych vplyvov na odozvu motora a výsledný výkon. Vo väčšine krajín západnej Európy bude nová Kia cee’d dostupná s dvoma zážihovými motormi (1,4-litrový s viacbodovým vstrekovaním MPI a 1,6-litrový s priamym vstrekovaním GDI) a dvoma vznetovými motormi (1,4-litrový vybavený turbodúchadlom s vyrovnávaním tlaku WGT a 1,6-litrový s turbodúchadlom s variabilnou geometriou VGT) s výkonom 90 až 135 koní.
Vďaka vylepšeným motorom sa spotreba paliva celého modelového radu znížila v priemere o 4 %, pričom vznetový motor s výkonom 128 koní, ktorý je vybavený technológiou EcoDynamics na zníženie spotreby, dosahuje spotrebu iba 3,7 l/100 km a hladinu emisií CO2 len 97 g/km.
K dispozícii bude aj úplne nová dvojspojková prevodovka (DCT), ktorá zaisťuje plynulé radenie prevodových stupňov, čím maximalizuje jazdné pohodlie a v porovnaní s predchádzajúcou tradičnou automatickou prevodovkou znižuje spotrebu paliva a emisie CO2.