BRATISLAVA 7. novembra (WBN/PR) – Hoci od uvedenia nového modelu Kia Picanto na európsky trh uplynulo len niekoľko mesiacov, športový trojdverový model Kia Picanto stihol získať prestížne ocenenie “iF product design” za rok 2012. Okrem kvality dizajnu si porota všíma aj ďalšie kritériá, ako napr. kvalitu dielenského spracovania, mieru inovácií, ohľaduplnosť k životnému prostrediu, ergonómiu a bezpečnosť. Tento obľúbený model segmentu A je po prvýkrát dostupný v trojdverovej verzii.
Kia sa stala držiteľom iF product design award už po štvrtýkrát v priebehu troch rokov. V minulosti bola táto cena udelená modelom Venga (201), Sportage (2011) a Optima (2011). Značka Kia získala v uplynulých rokoch aj ocenenie red dot design a to dokonca štyrikrát.
“Ocenenie iF product design pre Kia Picanto je pre náš team obrovským úspechom a zároveň uznaním našej firemnej stratégie zameranej na dizajn”, uviedol šéfdizajnér Kia Motors Peter Schreyer. “Druhá generácia Kia Picanto vyniká cieľavedomým a sebaistým dizajnom, pričom športové prvky sú zdôraznené trojdverovou verziou.”
Kia Picanto, dlhá 3,6 m, má dynamický a robustný styling, kvalitné interiérové príslušenstvo a špičkové prvky. Je zameraná na náročných zákazníkov a najmä na stále sa zvyšujúci počet klientov, ktorí chcú “minimalizovať” a plánujú vymeniť svoje auto za menšie.
Na väčšine trhov je Picanto dostupné s dvomi výkonnými benzínovými motormi (69 koní a 85 koní), ktoré v kombinácii s automatickým stop-štart ISG systémom znižujú emisie CO2 na neuveriteľných 95g/km. V krajinách západnej Európy je štandardne k dispozícii 7 ročná (150 000 km) záruka.
Päťdverová verzia Kia Picanto sa predáva takmer na všetkých trhoch, pričom sa očakáva, že predaj trojdverovej verzie v Európe dosiahne až 36 % z celkového predaja modelu. V priebehu prvých deviatich mesiacov roku 2011 patrilo nové Picanto k najlepšie predávaným modelom značky Kia s 179 405 predanými kusmi.
“Veríme, že nové Picanto predefinuje segment malých áut, keďže disponuje črtami charakteristickými pre veľké autá, väčším komfortom a väčším priestorom”, povedal Thomas Oh, viceprezident a COO Kia Motors Corporation. “Ocenenie pre náš prvý trojdverový model v segmente A je jasným príkladom, že naša snaha etablovať sa medzi dizajnovo orientované značky, prináša ovocie.”
Od svojich začiatkov v roku 1953 sa udeľovanie iF product design award koná každoročne a patrí k najvýznamnejším svetovým oceneniam za vynikajúce výsledky v oblasti dizajnu. Jeho korene siahajú na medzinárodný veľtrh v Hannoveri, kde sa prvýkrát predstavilo pod názvom “Die gute Industrieform”. Postupne sa iF product design award vypracoval na jednu z najprestížnejších svetových súťaží dizajnu. Tento rok bolo zaregistrovaných viac ako 2 923 výrobkov v 16 kategóriách. Kia Picanto zvíťazilo v kategórii “dizajn v doprave.”
Oficiálne odovzdanie cien prebehne 10. februára 2012 počas veľtrhu Creative Business Week v Mníchove. Víťazné produkty budú vystavené na veľtrhu v Hanoveri (6. – 10. 3. 2012), na výstave iF design v Hamburgu a následne na výstave iF design v Hainan v Číne.
Informácie o spoločnosti Kia Motors Sales Slovensko
Spoločnosť Kia Motors Sales Slovensko, s.r.o., je výhradným distribútorom automobilov značky Kia na Slovensku, kde pôsobí od októbra roku 2005. Kia Motors zaznamenala za prvý polrok 2011 predaj 2 370 osobných vozidiel, čo predstavuje 6,93 % podiel na slovenskom trhu a celkové 3. miesto podľa hodnotenia vozidiel M1 najpredávanejších značiek na slovenskom trhu. Kia Motors Sales Slovensko, s.r.o. je Platinovým partnerom Slovenskej futbalovej reprezentácie.