BRATISLAVA 12. októbra (WEBNOVINY) – Mazda CX-7 uzrela svetlo sveta v roku 2006 a stále vyzerá nadčasovo. V rámci modernizácie si preto jej dizajn vyžadoval iba minimálne zmeny. Auto dostalo nový predný nárazník, aby jeho vzhľad lepšie korešpondoval s aktuálnym „karosárskym strihom“ najnovších modelov tejto japonskej automobilky. Zadná časť sa zmenila iba v detailoch. Stále však Mazda CX-7 patrí medzi najšportovejšie SUV a to nie len svojim vzhľadom.
Interiér
V interiéri nájdete po facelifte nový volant a väčší displej palubného počítača. K dispozícii je odteraz napríklad aj Bluetooth handsfree, či systém strážiaci mŕtvy uhol spätných zrkadiel. Rozmaznávať vás môžu aj také prvky výbavy ako parkovacia kamera, audiosystém značky Bose, či vyhrievané kožené sedadlá.
Čo sa týka priestrannosti interiéru, absolútne bez výhrad. V tak veľkom aute sa však už dostatočný priestor na zadných sedadlách berie ako samozrejmosť. Batožinový priestor ponúka v základnom stave 455 litrov. Sklopením sedadiel sa tento priestor zväčší na 774 litrov. Praktické je, že operadlá zadných sedadiel vytvárajú po sklopení s podlahou kufra takmer jednu rovinu.
Motor
Dostávame sa k najpodstatnejšej časti testu, ktorou je práve nový motor. Ide o turborúchadlom preplňovaný vznetový štvorvalec s objemom 2,2 litra, ktorý produkuje 127 kW (173 k) a disponuje krútiacim momentom rovných 400 Nm. Oproti pôvodnému benzínovému turbomotoru s objemom 2,3 litra, ktorý bol doteraz jedinou motorizáciou Mazdy CX-7, je jeho krútiaci moment o 20 Nm vyšší. Nový turbodiesel však stráca na pôvodný benzínový motor až 87 koní výkonu, čo nie je zanedbateľný počet.
Benzínový motor je oproti novému turbodieselu výrazne dynamickejší, no vznetový agregát začala automobilka ponúkať z iného dôvodu. Tým dôvodom bola vyššia spotreba benzínového motora, ktorá odrádzala od kúpy inak výborného auta veľa zákazníkov. Silnou stránkou nového motora je teda spotreba paliva. Tá v mimomestskej prevádzke nevystúpi nad 7 litrov nafty na 100 km. V meste sa spotreba paliva pohybuje okolo deviatich litrov na 100 km.
Jazda
Mazda CX-7 je jedným z veľmi mála áut s označením SUV, ktoré označenie SUV (športovo-úžitkové vozidlo) aj v skutočnosti vystihuje. Ani jedno SUV nemá problém naplniť podstatu slovíčka „úžitkové“, keďže každé jedno SUV je v podstate iba obyčajný „kombík“ s vyššou svetlou výškou. Čo sa týka slovíčka „športovo“, doteraz som nepochopil, na základe čoho sa to písmenko „S“ dostalo do označenia týchto áut. Konečne som však mal možnosť jazdiť s SUV, ktoré by sa dalo považovať za nie len úžitkové auto, ale aj za športovo-úžitkové.
Športové auto spoznáte podľa posedu. Ak sa raz za volantom cítite ako v kresle, prípadne ako na barovej stoličke, nech má to auto pod kapotou akýkoľvek motor, nebude to športové auto. V Mazde CX-7 sa sedí ako v kupé. Áno, sedíte vyššie, ale zvyšok interiéru je tomu prispôsobený. K polohe za volantom nemám žiadne výhrady. Volant sa dobre drží, má dobrý tvar a riadenie má ten správny odpor. Čo je však veľmi milo prekvapujúce je radiaca páka a jej poloha. Práve vysoký stredový tunel je ten prvok, ktorý vytvára ten športový dojem. Radiaca páka je k volantu príjemne blízko a čo sa týka presnosti kulisy šesťstupňovej prevodovky, všetci výrobcovia prevodoviek by mali zájsť do Mazdy na školenie s témou: „Ako vyrobiť presnú prevodovku“.
Ako som už spomínal, benzínová „dva-trojka“ je výrazne svižnejšia, ako nový turbodiesel. Nedá sa však povedať, že by bola Mazda CX-7 s týmto motorom „lenivá“. Motor iba skrátka svojim zrýchlením na stovku za 11,3 sekundy neohúri tak, ako to dokáže jeho benzínový kolega, ktorému to trvá o tri sekundy menej.
Resumé
Ak nehľadáte vyslovene terénne auto, ale potrebujete auto s pohonom všetkých štyroch kolies, lebo sa častejšie pohybujete po cestách s nespevneným povrchom, máte k dispozícii celú plejádu cestných SUV a moderných crossoverov, ktoré neexcelujú ani v teréne, ani na ceste. Mazda sa však jednoznačne zamerala na asfalt a vo svojej triede nenájde v jazdných vlastnostiach premožiteľa. Ak preferujete dynamickejšiu jazdu a nevadí vám vyššia spotreba, objednajte si 2,3-litrový benzínový motor. Ak však hľadáte skôr úspornejšie auto, Mazda má pre vás k dispozícii už aj 2,2 litrový turbodiesel, s ktorým by „CX-sedmička“ mal splniť všetky vaše očakávania.
Základná cena modelu – Mazda CX-7 2.2 MZ-CD Emotion: 29 590 €
Základná cena testovanej verzie – Mazda CX-7 2.2 MZ-CD Revolution High: 36 590 €
Technické údaje:
Motor | |
Typ motora: | radový, vznetový |
Valce/ventily: | 4/16 |
Zdvihový objem (cm3): | 2184 |
Najvyšší výkon (kW / ot./min.): | 127 / 3500 |
Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min. ): | 400 / 2000 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť (km/h): | 200 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s): | 11,3 |
Spotreba – mesto/mimo/kombi (l/100 km): | 9,1 / 6,6 / 7,4 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor (l): | 455 / 774 |
Objem nádrže (l): | 69 |
Prevádzková hmotnosť: | 1800 |
Rozmer pneumatík: | 235/60 R18 |
Dĺžka (mm): | 4700 |
Šírka (mm): | 1870 |
Výška (mm): | 1645 |
Rázvor (mm): | 2750 |
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk