Služobné autá do 20000 €

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Nižšia stredná trieda (segmet C)
Foto: ace-online.de

BRATISLAVA 22. októbra (WEBNOVINY) – Ako už bolo povedané, zamestnanci niektorých firiem majú predpísanú značku, alebo okruh značiek automobilov, z ktorého si môžu vyberať svoje nové služobné auto, či sa im to páči, alebo nie. Sú však aj také spoločnosti, ktoré dajú zamestnancom finančný limit, stanovia kritériá, ktoré musí služobné auto splniť a vo výbere auta nechávajú zamestnancom prakticky voľnú ruku. Tieto firmy si uvedomujú, že keďže ich zamestnanci v aute trávia veľkú časť pracovného dňa, mali by sa v ňom cítiť dobre.

Kritéria, ktoré stanovia firmy svojim zamestnancom pri výbere služobného auta, sú veľmi odlišné. Väčšinou sa však vyžaduje vznetový motor a segment C, teda nižšia stredná trieda. Často to bývajú aj kombi verzie zavedených modelov strednej triedy. Čo sa týka finančného limitu, záleží od tej-ktorej spoločnosti, od odvetvia, v ktorej firma pôsobí a od pracovného zaradenia zamestnanca. Dalo by sa však povedať, že ceny služobných áut radových zamestnancov (nie stredného a vyššieho manažmentu) sa pohybujú okolo 20 000 €. Prinášame vám teda krátky prehľad modelov nižšej strednej triedy, ktoré sa do tohto finančného limitu zmestia aj so vznetovým motorom pod kapotou.

Alfa Romeo Giulietta

Alfa Romeo Giulietta

Krásna novinka tohtoročného autosalónu v Ženeve. Bohužiaľ, do cenového limitu sa zmestí iba v základnej výbave Progression a s najslabším vznetovým agregátom 1.6 JTDM-2, ktorý produkuje 77 kW (105 k). Už základná výbava však obsahuje ABS, šesť airbagov, klimatizáciu, autorádio s CD/mp3 prehrávačom a šiestimi reproduktormi, či palubný počítač. Štandardom je aj elektronická „vychytávka“ Alfy, systém DNA, ktorá zahŕňa okrem iného aj stabilizačný systém a dokonca aj elektronický samosvorný diferenciál. To všetko za cenu 18 490 €.

Fiat Bravo 1.6 MTJ
Treba uznať, že dizajn sa Fiatu opäť vydaril.

Fiat Bravo

V sesterskom Fiate sa na vás s limitom 20 000 € budú pozerať úplne ináč. Fiat Bravo je už pár rokov v predaji, no je to Talian a jeho dizajn bude ešte dlhý čas v móde. Navyše, s najnovším Alfa Romeom Giulietta zdieľa množstvo technických komponentov, vrátane motorov. Porovnateľne vybavené Bravo Dynamic s rovnakým motorom môžete mať už za 14 820 €. S limitom 20 000 € však môžete vo Fiate mieriť oveľa vyššie. Môžete mať aj najlepšie vybavené Bravo Sport s najsilnejším turbodieselom pod kapotou. Ide o motor 2.0 MultiJet s výkonom až 121 kW (165 k). Takýto výkon vám za cenu 18 340 € nikto iný nedokáže ponúknuť.

Citroën C4
Foto: Citroën

Citroën C4

Model C4 je momentálne v etape striedania generácií. Znamená to, že nová generácia Citroënu C4 zatiaľ ešte nie je v predaji a dosluhujúcu generáciu predávajú takmer zadarmo. V ponuke je iba jeden akčný model Seduction s jediným vznetovým motorom – 1.6 HDi, ktorý produkuje 66 kW (90 k). V Citroëne si od vás za takéto auto vypýtajú iba 13 490 €. Priplatiť sa dá iba za ESP a to 900 €. Dosluhujúca C4-ka je síce veľmi svojské auto, no aj napriek dátumu jeho uvedenia na trh ide za danú cenu o výbornú ponuku.

Ford Focus
Foto: Ford

Ford Focus

Ford momentálne predáva svoj Focus v akčnej edícii X. Päťdverový Focus s motorom 1.8 TDCi DuraTorq kúpite už od 15 580. S limitom 20 000 € si však môžete dovoliť aj bohatšiu výbavu Chamion X, za ktorú si od vás vypýtajú 17 580 €. Už základná výbava je veľmi bohatá. Obsahuje všetky dôležité bezpečnostné prvky, vrátane ESP, tempomat, či disky z ľahkých zliatin. Výbava Champion X však zahŕňa už aj také prvky, ako Bluetooth handsfree, USB port pre rádio, elektricky vyhrievané čelné sklo, vyhrievané sedadlá, či dažďový senzor. S rovnakým motorom a v rovnakých výbavách je k dispozícii aj Focus Combi. K uvedeným cenám si v prípade „kombíka“ prirátajte 660 €.

Chevrolet Cruze 2.0 VCDi
Foto: Ondrej Rabatin

Chevrolet Cruze

Silným hráčom v strednej triede je aj Chevrolet Cruze. Zaujme svojou štvordverovou karosériou, ktorá je v danej triede menej obvyklá. V základnej výbave BASE môže byť Chevrolet Cruze s motorom 2.0 VCDi váš už za 14 100 €. Zatiaľ čo táto verzia dvojlitrového turbodiesela produkuje 92 kW (125 k), v ponuke je aj rovnaký motor vyladený na 110 kW (150 k). Cruze s týmto motorom a najvyššou výbavou LT vás bude stáť 17 500 €. Táto výbava zahŕňa napríklad automatickú klimatizáciu, dažďový senzor, 17-palcové disky kolies, tempomat, či zadný parkovací senzor.

Hyundai i30 1.6 CRDi Blue Drive
Foto: Ondrej Rabatin

Hyundai i30

Prekvapivo nízko cenou zaujme aj Hyundai i30. Za auto so slabším 1,6-litrovým turbodieselom s výkonom 66 kW (90 k) a základnou výbavou Classic chcú iba 12 249 €. Silnejšia verzia motora, ktorá produkuje 85 kW (116 k), v kombinácii s najvyššou výbavou Premium vás bude stáť stále príjemných 17 399 €. Táto úroveň výbav tiež ponúka tempomat, rozmrazovanie predného skla pod stieračmi, monitorovanie tlaku v pneumatikách, dažďový senzor, alebo aj čalúnenie koža/látka. Ak potrebujete kombi, rátajte s príplatkom 1 000 € za model i30cw.

Kia cee’d SW 1.6 CRDi
Foto: Ondrej Rabatin

Kia cee’d

Technické dvojča Hyundaiu i30 má tak isto celkom sympatické ceny, no začína na mierne vyššej sume – 13 990 € za výbavu LX a rovnaký 1,6-litrový turbodiesel s výkonom 66 kW (90 k). Za cenu 18 740 € môžete mať auto so silnejšou verziou motora (85 kW / 115 k) a najvyššou výbavou TX. Ak oželiete ESP, zliatinové disky kolies, vyhrievané predné sedadlá, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, tempomat, či čalúnenie látka / koža, môžete mať silnejší dvojliter s výkonom 103 kW (140 k) za cenu 18 440 € vo výbave EX. Stále vám však do limitu 20 000 € ostáva pár eur na príplatky. Rovnako, ako v prípade Hyundaiu, aj u Kie sa za kombi verziu SW pripláca 1 000 €.

Lancia Delta 1.8 T Sportronic
Foto: Ondrej Rabatin

Lancia Delta

Veľmi tesne, ale predsa sa s cenou 19 465 € vojde do limitu aj táto extravagantná a mimoriadne priestranná Talianka. Dostanete ju s najslabším vznetovým motorom 1.6 MJTD (88 kW / 120 k) a základnou výbavou Argento. Pojem „základná výbava“ však u Lancie zahŕňa aj klimatizáciu, stabilizačný systém, palubný počítač, či hmlovky s prisvetľovaním zákrut.

Mazda 3
Foto: Mazda

Mazda 3

V prípade tohto Japonca si môžete vyberať medzi praktickejším päťdverovým hatchbackom, alebo elegantnejším sedanom. Obidve karosárske verzie stoja rovnako. Ponuku vznetových motorov otvára mimoriadne úsporná „jedna-šestka“ MZ-CD s výkonom 85 kW (116 k), ktorá môže byť vo výbave CE vaša už od 16 390. S dvadsaťtisícovým limitom si však môžete dovoliť aj dvojliter MZR-CD s výkonom 110 kW (150 k) a prakticky najvyššou výbavou TX Plus, ktorá už okrem iného obsahuje aj „vychytávky“ ako systém sledovania jazdných pruhov RVM, či systém monitorovania tlaku v pneumatikách.

Mitsubishi Lancer Sportback 1.8 MIVEC
Mitsubishi Lancer pôsobí naozaj športovo.

Mitsubishi Lancer

Do limitu 20 000 € sa zmestí aj krotkejší brat legendárneho Mitsubishi Lancer Evolution. Okrem klasického sedanu je k dispozícii aj päťdverový hatchback za rovnakú cenu. Budete si však môcť dovoliť iba základnú výbavu Inform. V kombinácii so vznetovým motorom 1.8 DI-D MIVEC, ktorý dosahuje výkon 85 kW (116 k), vás Lancer bude stáť 18 900 €. Môžete sa však pochváliť jediným dieselom na svete s variabilným časovaním ventilov. Spomínaná základná výbava Inform je pomerne bohatá. Nechýba ani ESP, klimatizácia, palubný počítač, či rádio na CD/mp3.

Opel Astra 1.6 Turbo
Foto: Ondrej Rabatin

Opel Astra

Keď som pripravoval tento článok, najprv som si skromne pozrel ceny Astry Classic 3. Bol som však veľmi milo prekvapený, že ceny najnovšej generácie Oplu Astra sú nastavené tak priaznivo. Veď novú Astru s 1,7-litrovým turbodieselom, ktorý produkuje 81 kW (110 k), môžete mať dokonca v najvyššej výbave Cosmo už za 18 840 €. Športovo ladená výbava Sport má s rovnakým motorom cenu 19 340 €. Ak ste ochotní obetovať niektoré prvky výbavy a preferujete silnejší motor, s výbavou Enjoy si môžete dovoliť aj dvojliter s výkonom 118 kW (160 k), ktorý stojí 19 150 €. Medzi týmito dvoma agregátmi je ešte silnejšia verzia motora 1.7 CDTI s výkonom 92 kW (125 k). V cenníku novej Astry je teda s limitom 20 000 € naozaj z čoho vyberať. Každú chvíľu by sa mala objaviť aj kombi verzia Astry s označením ST. Priplácať sa za ňu bude 1 200 €.

Peugeot 308
Foto: Peugeot

Peugeot 308

Prvá cena Peugeotu 308 so vznetovým motorom, 14 190 €, platí pre výbavu Confort Pack a motor 1.6 HDi (66 kW (90 k)). S prehľadom si však môžete dovoliť aj silnejšiu verziu rovnakého motora vyladenú na 80 kW (110 k) s bohatšou výbavou Exclusive. V Peugeote si totiž za takéto auto účtujú sympatických 16 690 €. Príplatok za kombi karosériu SW predstavuje v tomto prípade až 2 000 €, no s cenou 18 690 ste stále v limite. Peugeot prekvapí už v základnej výbave automatickou dvojzónovou klimatizáciou, či prednými hmlovými svetlami. Výbava Exclusive už má aj ESP, zliatinové disky, kožený volant, či dokonca panoramatickú presklenú strechu.

Renault Mégane Grandtour
Foto: Ondrej Rabatin

Renault Mégane / Fluence

Renault útočí veľmi agresívnou cenovou politikou. Do cenníku Renaultu Mégane sa môžete pozerať rovno na spodné riadky. Najvyššia výbava Dynamique vás v kombinácii s najsilnejším motorom – 1.9 dCi (96 kW /130 k), bude stáť iba 17 790 €. S cenami Méganu Grandtour je to trošku ináč. Príplatok za karosériu kombi predstavuje 1 900 €. Stále však môžete mať aj Mégane Grandtour s rovnakou výbavou Dynamique a rovnakým motorom 1.9 dCi za cenu do 20 000 €. Mégane Grandtour má však ešte ďalšie dve výbavy (GT a Privilege). Z tejto ponuky sa do limitu zmestí iba motor 1.5 dCi (81 kW / 110 k) v kombinácii s výbavou Privilege. Jej súčasťou je napríklad handsfree karta namiesto kľúča, autorádio s USB portom, či Bluetooth handsfree. Kto by si náhodou nedokázal vybrať medzi päťdverovým hatchbackom a kombi, Renault má pre neho aj sedan. Nejde síce o Mégane sedan, ale o Renault Fluence, ktorý je po technickej stránke v podstate Mégane sedan. Najvyššiu výbavu Privilege máte s motorom 1.5 dCi (81 kW / 110 k) už za 15 790. A to je pritom auto vybavené dokonca aj navigáciou.

Seat Leon
Foto: Seat

Seat Leon

Aj tento temperamentný Španiel môže byť vašim novým služobným autom. Jeho najnižšia cena so vznetovým motorom je iba 14 385 €. Ide však o starší motor 1.9 TDI s klasickým vstrekovaním typu čerpadlo-tryska, ktorý dosahuje výkon 66 kW (90 k). Ďalej je k dispozícii modernejšia a silnejšia „jedna-šestka“ so vstrekovaním Common Rail a výkonom 77 kW (105 k). Za 19 185 € však môže byť váš aj dvojliter s výkonom 103 kW (140 k) a celkom slušnou výbavou Style.

Octavia
Foto: d4u.com

Škoda Octavia

Octavia – asi najrozšírenejšie služobné auto na Slovensku. Častokrát aj najrýchlejšie. Len si spomeňte, koľkokrát ste už zbadali obchodného zástupcu s veľkým nápisom na boku svojej služobnej Octavie Combi, ako predbieha v takých situáciách, že sa druhým rozum zastavuje. Jedine títo nebojácni borci, dennodenne ochotní obetovať pre prácu aj život, majú šancu stať sa zamestnancami roka. A bez Octavie Combi s archaickou „jedna-deviatkou“ TDI pod kapotou (permanentne vytočenou v červenom poli otáčkomera), to jednoducho nejde. Preto môže byť Octavia 1.9 TDI vaša už od 15 869 €. Za rovnakú cenu máte aj modernejší 1,6-litrový agregát, ktorý má priame vstrekovanie Common Rail, na rozdiel od predchodcu. Ten používa čerpadlo a trysky. Obidva motory produkujú 77 kW (105 k), no s limitom 20 000 € si môžete dovoliť aj silnejší dvojliter s výkonom 103 kW (140 k) a výbavou Family XL. Ak však ostanete pri slabších motoroch, môžete mať aj výbavu Family XXL, s ktorou získate navyše zliatinové disky, automatickú dvojzónovú klimatizáciu, parkovacie senzory vzadu, ďalšie 4 reproduktory vzadu, alebo aj vyhrievané sedadlá. Za obľúbenú Octaviu Combi si v Škodovke účtujú o 1 500 € viac.

Toyota Auris 2010
Foto: Toyota

Toyota Auris / Corolla

Ak chcete nezničiteľné auto, ktoré po vás zdedí aj váš nástupca (a po ňom jeho nástupca), zastavte sa u Toyoty. Pod kapotou Aurisu vám síce ponúknu iba 1,4-litrový vznetový štvorvalec, ktorý produkuje skromných 66 kW (90 k), ale za cenu 15 490 €. S výbavou Luna, ktorá má už aj Bluetooth handsfree, či tempomat, to bude za 16 890 €. Ak preferujete elegantnejší sedan, k dispozícii máte aj legendárnu Corollu, ktorá je tu hádam už od nepamäti. Jej najnovšia generácia prednedávnom prešla faceliftom. Vaša môže byť už od 18 600 €, s rovnakým motorom ako Auris, no so základnou výbavou Terra Cool.

Volkswagen Golf
Foto: Volkswagen

Volkswagen Golf

Hádam druhé najrozšírenejšie auto nie len na Slovensku a v Čechách, ale aj v priľahlom svete. Ceny vznetových verzií (1.6 TDI – 66 kW / 90 k) začínajú na úrovni 16 470 € za základnú výbavu Trendline. So základnou výbavou si dokonca budete môcť dovoliť aj dvojliter s výkonom 103 kW (140 k), ktorý stojí 19 170 €. Pravdepodobne však siahnete po silnejšej verzii motora 1.6 TDI, ktorý produkuje 77 kW (105 k) a môžete ho mať dokonca aj s najvyššou výbavou Highline. Ceny Golfu Variant nie sú oproti päťdverovému hatchbacku paušálne navýšené. Začínajú na 17 850 € za slabšiu „jedna-šestku“ a dvojliter si už nebudete môcť dovoliť. So silnejšou „jenda-šestkou“ sa zmestíte iba do strednej úrovne výbavy Comfortline“.

Toľko teda prehľad všetkých modelov nižšej strednej triedy na našom trhu, ktoré sa so vznetovým motorom zmestia do limitu 20 000 €. Môžete sa presvedčiť, že nie je nutné jazdiť na Octavii, alebo Golfe. Už len keď zostanete pri VW Group, k dispozícii máte oproti predošlým dvom spomínaným mimoriadne exotický Seat Leon, ktorý nie je o nič horší. Tieto autá sú však v porovnaní s konkurenciou aj tak relatívne drahé. Ak chcete poriadne nemecké auto, Opel Astra je vhodným adeptom. Celkom slušnú ponuku má v súčasnosti Ford. Svoj Focus predáva za prijateľné ceny a vo veľmi dobrej výbave. Najlepšie vybaveným autom však zrejme bude nová Mazda 3. Suverénne najvýkonnejšie auto v ponuke je štýlový Fiat Bravo, navyše s veľmi dobrou výbavou a cenou. Veľa muziky za málo peňazí ponúkajú aj kórejské značky Kia a Hyundai. Podobným prípadom je aj Chevrolet. Renault zvolil tak agresívnu cenovú politiku, že je cenami už na úrovni tejto trojky. Ceny Peugeotu 308 sú v súčasnosti lepšie, ako kedykoľvek predtým.

Naozaj je teda z čoho vyberať. Ak vám to zamestnávateľ umožní, realizujte sa. Vyberte si auto, ktoré najlepšie vyhovuje vašim požiadavkám a najlepšie vystihuje váš charakter. Nesnažte sa splynúť s davom, lebo po prúde plávajú iba mŕtve ryby.

Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať