Rok od historického konceptu tu máme sériový model. Volkswagen FIRE+ICE je po 35 rokoch späť - FOTO

Model, ktorý myšlienku FIRE+ICE niesol pred rokom bol na míle a vyše tri dekády vzdialený od modelu, ktorý bol takýmto označením ovenčený naposledy.
Fire and ice_new and old
Starý a nový Fire and Ice. Foto: Volkswagen

Písal sa rok 1990 a Volkswagen práve uviedol model Golf v limitovanej edícii Fire and Ice. No a písal sa rok 2024 a na Volkswagen túto tématiku vytiahol opäť. Nie v podobe sériového auta, ale v podobe konceptu určeného na potechu fanúšikov značky na zraze volkswagenistov pri jazere Locarno.

Golf a „nový” Golf

Model, ktorý myšlienku FIRE+ICE niesol pred rokom však bol na míle a vyše tri dekády vzdialený od modelu, ktorý bol takýmto označením ovenčený naposledy. Namiesto dvojkového Golfu, „jednotkový” ID.3. Namiesto spaľovacích motorov s výkonom od 90 do 160 koní elektromotory s výkonom 326 koní. Namiesto nádrže na benzín, veľké zliatinové púzdro na „šťavu.” No a ak spomenieme ešte dramaticky odlišný dizajn hranatého Golfa a bacuľatého vyhľadeného ID.3, rozdiely sa končia zhruba tam.

Spoločné prvky ale tieto dva modely spojili viac, než ich vyššie uvedené danosti rozdeľujú. A videl to aj Volkswagen, ktorý si povedal, že takéto nadšenie nemôže nechať tak. Zvlášť ak sa spája s elektromobilom, ktorý potrebujú predávať v čo najväčších počtoch. A tak je tu sériový model ID.3 GTX FIRE+ICE a vyzerá vlastne úplne rovnako ako pripomienkový koncept.

16 700 vs. 1990

Ani jedno, ani druhé – teda ani oheň, ani ľad by úplne nesvedčili ani Golfu, ani ID3. Ak by išlo o skutočné živly a nie o módne doplnky v ich duchu. Volkswagen po viac ako tridsiatich rokoch obnovil spoluprácu s mníchovskou luxusnou športovou značkou BOGNER a konkrétne s jej vetvou športového oblečenia BOGNER FIRE+ICE, aby spoločne vytvorili koncept a následne sériový model a druhé vydanie vozidla Volkswagen FIRE+ICE.

Kým pri prvom vydaní Volkswagen naplánoval limitovanú edíciu na 10-tisíc exemplárov, tentokrát je plán 1990 kúskov na počesť roku vydania prvej „generácie” tejto limitky. Či sa nakoniec Volkswagen rozhodne pridať nejaké kúsky navyše ako to urobil vtedy, to nevieme, no isté je, že auto na trh prichádza s trošku odlišnou cenovkou ako Golf II. Model ID3 GTX FIRE+ICE si zákazníci v Nemecku vedia objednať v cene od 56-tisíc eur.

Fire and ice_new and old
Starý a nový Fire and Ice. Foto: Volkswagen

ID.3 GTX FIRE+ICE

ID3 GTX FIRE+ICE môžu zákazníci získať s dvomi výkonmi – 210 kW (286 k) a 240 kW (326 k). Obe verzie majú pohon len zadnej nápravy a v oboch prípadoch ide o autá so športovým priostreným a zníženým športovým podvozkom a maximálnou rýchlosťou limitovanou na 200 km/h. Obe autá tiež disponujú 79 kWh batériou (netto), ktorá dokáže poňať až 185 kW nabíjacieho výkonu na DC stojane.

To značí zrýchlenie z 10 na 80 percent kapacity baterky za 26 minút. Dojazd na nabitie je do 591 km podľa WLTP. Výkonnejšia verzia zvládne zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy. Model ID.3 GTX má tak ako štandardné verzie hatchbacku ID.3 na dĺžku 4264 mm, šírku 1809 mm, výšku 1564 mm a rázvor 2770 mm. V kufri trčí 385 litrov voľného objemu a hmotnosť vozidla sa udáva na úrovni tesne nad 1900 kg.

Volkswagen ID.3 GTX FIRE+ICE
ID3 GTX FIRE+ICE môžu zákazníci získať s dvomi výkonmi. Foto: Volkswagen

Dizajn a výbava

Dizajn modelov sa od štandardného športového GTX modelu odlišuje predovšetkým metalízou v odtieni Ultra Violet, ktorý je kombinovaný s pruhmi na ráme strechy v eloxovanej červenej farbe. V červenej sú aj odznaky Fire and Ice naprieč karosériou. Unikátne sú aj disky s veľkosťou 20 palcov v dizajne Locarno. Disky kombinujú klasickú chrómovú farbu s eloxovaným odtieňom karosérie Ultra Violet. V strede kolesa sú odznaky GTX vo výraznej červenej.

Zadné LED svetlá sú zatmavené iba pre tento model a iba pre tento model sú na povrch pod autom pri otvorení dverí premietané živly oheň a ľad na jednej a na druhej strane auta. V rovnakom duchu rozdelenia živlov sú upravené aj športové sedačky s lemami v oranžovej pre vodiča a tmavo modrej pre spolujazdca. Zaujímavý prvok „zipsovacích” výplní sedadiel, kde sa pod zipsom skrýval znak BOGNER FIRE+ICE. Ten istý je mimochodom aj na zadnom strešnom krídle.

Model má v štandardnej výbave balík interiéru Plus s elektrickými masážnymi sedadlami, rozšírenou realitou v head-up displeji a audiosústavou Harman Kardon. K tomu patria balíky obsahujúce automatickú dvojzónovú klimatizáciu, navigáciu, parkovací asistent, adaptívny tempomat a bezkľúčový prístup. Výkonnejšia verzia modelu má v základe adaptívny športový podvozok, no za príplatok je dostupný aj pre slabší model.

Firmy a inštitúcie: Volkswagen