BRATISLAVA 20. mája (WEBNOVINY) – Kabriolety majú v ponuke modelov francúzskej automobilky Renault bohatú históriu a tešia sa stále väčšej obľube. Z poslednej generácie Meganu CC predal Renault až 170 000 kusov, čo predstavovalo 4% predaja modelového radu Megane. V západnej Európe tvorili predaje Meganu CC 10% z celkového objemu predaných vozidiel v danej triede. Renault verí, že na tento úspech naviaže aj nová generácia Meganu CC, ktorá v týchto dňoch prichádza na slovenský trh.
Kupé-kabriolet Megane CC je už šiestou karosárskou verziou modelu Megane. Oproti klasickému päťdverovému hatchbacku je model CC ťažší o 160 kg. Nárast hmotnosti je spôsobený jednak nutným vystužením karosérie a samozrejme aj pevnou skladacou strechou. Na vyššiu hmotnosť bol však podvozok adekvátne prispôsobený. Dostal tuhšie tlmiče a stabilizátory.
Skladacia strecha sa môže pochváliť presklenou plochou s veľkosťou takmer jedného štvorcového metra, čo je o 10% viac, ako mal predchodca. Jej zloženie trvá iba 21 sekúnd. V batožinovom priestore zaberie 206 litrov, čiže k dispozícii máte ešte ďalších 211. Ak si zrátate tieto dva údaje, dostanete objem batožinového priestoru s vytiahnutou strechou – 417 litrov.
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Megane GT a GT Line
Okrem Meganu CC uviedol Renault na trh aj Renault Megane s prívlastkom GT. Tieto športovo ladené modely mali výstavnú premiéru na nedávnom autosalóne v Ženeve. Plnia funkciu akýchsi spojovacích článkov medzi bežnými verziami modelu Megane a vrcholným prevedením RS.
Modely GT sa rozdeľujú do dvoch skupín. Prvú z nich tvoria modely „GT Line“. Ide o príplatkový športový balík pre výbavu Dynamique s upraveným vzhľadom a podvozkom, avšak s bežnými motormi. Tou druhou skupinou sú modely „GT“, ktorým sa konštruktéri z oddelenia Renault Sport povenovali trochu viac. Tie sú dodávané so silnejšími motormi – TCe 180 (132 kW) a dCi 160 (118 kW).
Modely GT od tých bežných rozlíšite vďaka špecifickej maske chladiča, svetlám s tmavým podkladom a hmlovým svetlám s kovovými obručami. V spodnej časti zadného nárazníka pribudol difúzor. Pre modely GT je tiež určená špeciálna modrá metalíza Malte. Vo vnútri nájdete sedadlá s lepším bočným vedením, hliníkové pedále a analógový otáčkomer.
Pri verzii „GT Line“ sú štandardom 17-palcové disky kolies Celsium vo farbe Dark Metal. Spätné zrkadlá a kľučky dverí majú povrchovú kovovú úpravu. Označenie „GT Line“ nájdete na palubnej doske, opierkach hlavy aj na prahoch dverí. Verzie „GT“ jazdia na 18-palcových diskoch kolies. Na prahoch dverí majú nápis „Renault Sport“ a kožený volant si požičali z Meganu RS.
Verzie GT Line a GT sa budú dodávať v kombinácii s karosériami Coupé, Grandtour a CC, nie však s klasickým päťdverovým hatchbackom. V prípade každej karosárskej verzie stojí paket „GT Line“ 1 490 €. Modely GT štartujú vo verzii Coupé na 20 180 € za motor TCe 180 a na 21 880 € v prípade motora dCi 160.
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk