BRATISLAVA 3. septembra (WEBNOVINY) – Posledný ostrý Peugeot v segmente B mal označenie 207 RC. Najvýkonnejšia verzia jeho predchodcu, Peugeotu 206, niesla tak isto označenie RC. Nová „Dvesto-osmička“ však oživuje označenie GTi, ktoré naposledy v tejto triede hrdo nosil Peugeot 205 GTi.
Novinka má legendu pripomínať vo viacerých ohľadoch. Drobné detaily ako zvonku tak aj vo vnútri naznačujú, že ide o športovú verziu auta. Nájdete tu však aj niekoľko priamych odkazov na Peugeot 205 GTi – napríklad nápis „GTi“ na C-stĺpiku.
Hlavným odkazom legendy z prelomu osemdesiatych a deväťdesiatych rokov minulého storočia je však nízka hmotnosť. Vrcholná verzia Peugeotu 208 totiž váži iba 1160 kg, čo je skvelé. Na pohon slúži známy motor 1.6 THP, ktorý je v Peugeote 208 GTi vyladený na 147 kW (200 k). Benzínový motor disponuje krútiacim momentom 275 Nm a ľahké auto dokáže na stovku rozbehnúť za menej ako sedem sekúnd. K ešte intenzívnejšiemu zrýchľovaniu prispievajú aj kratšie prevody šesťstupňovej manuálnej prevodovky.
O spomaľovanie sa starajú odvetrávané kotúčové brzdy na prednej aj zadnej náprave. Predné kotúče majú priemer 302 mm, tie zadné 249 mm. Škrtia ich červenou farbou lakované strmene, ktoré sú schované za 17-palcovými diskami kolies. Rozchod kolies je vpredu oproti štandardným verziám širší o 10 mm, na zadnej náprave až o 20 mm. Tomu sú pochopiteľne prispôsobené aj blatníky, ktoré sú o pár čísel širšie. Zábavu za volantom ESP kaziť nebude. Peugeot 208 GTi je jedným z mála modelov tejto značky, ktorý dostal plne vypínateľné ESP.
Limitovaná edícia
Prvých 50 kusov Peugeotu 208 GTi bude tvoriť špeciálnu limitovanú edíciu. Všetkých 50 áut bude lakovaných bielou perleťovou metalízou Nacré Satin. Lištu v maske chladiča bude zdobiť francúzska trikolóra. Súčasťou sériovej výbavy bude navigácia a kvalitná HiFi sústava. Že ide o limitovanú edíciu bude zdôrazňovať plaketa s poradovým číslom daného auta.