BRATISLAVA 27. novembra (WEBNOVINY) – Opel má v masovom automobilovom športe dlhú a úspešnú tradíciu. Najúspešnejšia éra značky Opel v histórii automobilových súťaží sa začala v polovici 70. rokov dvadsiateho storočia. Doslova ju viedol nemecký jazdec Walter Röhrl, jeden z najlepších pretekárov rallye v histórii.
V roku 1974 vybojoval titul majstra Európy s automobilom Opel Ascona A a tento titul opätovne získal v roku 1979 s modelom Ascona B. Korunou úspechu jazdca z Regensburgu bol jeho titul majstra sveta z roku 1982, ktorý Walter Röhrl vybojoval s legendárnym pretekovým špeciálom Ascona 400.
Opel je rovnako doma aj na pretekárskych okruhoch. V pretekoch cestovných automobilov sa značka s bleskom v logu môže popýšiť množstvom úspechov na jej domovskej aréne – okruhu Nürburgring Nordschleife. Od roku 1993 bol favoritom fanúšikov Manuel Reuter, továrenský jazdec značky Opel, jazdiaci na pretekárskom špeciáli Calibra V6. Najprv pretekal v seriáli DTM, v roku 1996 získal dvojnásobný majstrovský titul v nástupníckom seriáli ITC – v hodnotení jazdcov aj v hodnotení značiek.
K ďalším športovým míľnikom značky Opel patrí majstrovský titul z roku 1998 v hodnotení značiek v majstrovstvách cestovných automobilov STW s modelom Vectra a absolútne víťazstvo v pretekoch 24 hodín Nürburgring v roku 2003 s modelom Astra V8 Coupé.
V súčasnosti chce automobilka Opel nadviazať na svoje úspechy z minulosti. Cieľom spoločnosti je vytvoriť nový program automobilového športu, ktorý by oslovil zákazníkov technickou sofistikovanosťou a rozumnými nákladmi, pričom by súčasne vytvoril platformu pre mladých ambicióznych jazdcov a umožnil im kontinuálne rozvíjať ich talent.
Profesionálny rozvoj talentov v kooperácii s ADAC
V oblasti automobilových súťaží sa Opel orientuje na Európu. Popri ťažiskovom nemeckom trhu je veľký záujem o automobilové súťaže na všetkých hlavných európskych trhoch. Medzinárodná automobilová federácia FIA svojimi predpismi vytvorila základné mantinely s možnosťami rozvoja mladých jazdcov. Na ich základe Opel pre sezónu 2013 pripravil súťažnú verziu nového modelu Opel Adam, zodpovedajúcu propozíciám pre skupinu FIA R2.
V rámci seriálu „ADAC Rallye Masters“ budú zákaznícke vozy Opel súťažiť v značkovom pohári „ADAC Opel Rallye Cup“. Atraktivitu súťaže zvyšuje skutočnosť, že najúspešnejší jazdci značkového pohára môžu získať významné peňažné ceny. Okrem toho je pripravený špeciálny bodovací systém „junior rallye“ pre jazdcov mladších ako 27 rokov. Celkový víťaz finálnych pretekov navyše získava špeciálny odborný manažment pre budúcu sezónu.
Opel ako silný partner automobilového športu bol schopný získať spojenca v nemeckom automotoklube ADAC, ktorý má takmer identickú víziu podpory nových talentov. Preto ADAC poskytne svoju organizačnú a športovú infraštruktúru pre spoločný projekt.
Stratégia značky Opel je stanovená do roku 2016. V rámci nej bol vytvorený modulárny program rozvoja jazdeckých talentov, na základe ktorého môžu talentovaní jazdci z „ADAC Opel Rallye Cup“ postúpiť až na medzinárodnú úroveň. V prvých dvoch stupňoch sa bude používať pretekárska verzia modelu Opel Adam, v treťom a štvrtom stupni bude súťažným vozidlom Opel Corsa budúcej generácie.
„Astra OPC Cup“ ako súčasť vytrvalostných majstrovstiev
Opel sa vracia na preteky cestovných automobilov na okruhoch s novým modelom Astra OPC. Tento automobil bude od sezóny 2013 k dispozícii v pretekárskej verzii pre zákaznícky šport. Súťažné automobily sú modifikované v súlade s propozíciami pre vytrvalostné majstrovstvá „VLN“, ktoré sú najpopulárnejším masovým okruhovým seriálom v Európe. Vozidlá budú súťažiť aj v rámci vlastného značkového pohára „Astra OPC Cup“. Vrcholným podujatím sezóny budú 24-hodinové vytrvalostné preteky na okruhu Nürburgring.
Pre súkromných jazdcov je pripravený veľmi atraktívny program, ktorý nie je limitovaný z hľadiska výkonnosti a poskytuje najmodernejšiu pretekársku technológiu za dostupnú cenu. Projekt automobilových súťaží je navyše dotovaný zaujímavými finančnými cenami. Popri tom budú zákazníci Opel v oblasti automobilového športu profitovať z konkurencieschopných cien náhradných dielov, ako aj technickej a organizačnej podpory výrobcu na pretekoch.