BRATISLAVA 29. novembra (WEBNOVINY) – Porsche Cayman nemá ani zďaleka tak dlhú tradíciu ako legendárne Porsche 911, no medzi fanúšikmi športových áut si veľmi rýchlo získalo obľubu. Vďaka motoru umiestnenému pred zadnou nápravou má toto auto perfektné jazdné vlastnosti. Nájdu sa aj takí, ktorí tvrdia, že Cayman je v zákrutách ešte lepší ako 911.
Na túto tému by sa dali viezť ešte veľmi dlhé diskusie, no aj tak by to nič nezmenilo na fakte, že Cayman je v podstate Porsche Boxster s pevnou strechou. Prvýkrát sa tento model objavil v ponuke zuffenhausenskej automobilky pred siedmimi rokmi, a tak nastal čas na generačnú výmenu.
Dizajnovo Cayman opäť vychádza z nového Boxsteru, ktorý mal svetovú výstavnú premiéru začiatkom tohto roka na autosalóne v Detroite. Cayman ale dostal iné hmlovky a tým, že má pevnú strechu, aj trochu inú zadnú časť. Nová generácia modelu sa môže pochváliť aj novými a modernejšími prvkami výbavy ako napríklad adaptívny tempomat, bezkľúčový vstup a štartovanie, či audiosystém značky Burmester.
Na pohon Caymanu slúžia rovnaké pohonné jednotky, ako má Boxster. Štandardný Cayman teda poháňa 2,7-litrový šesťvalcový boxer s výkonom 202 kW (275 k) pri 7400 ot./min. a krútiacim momentom 290 Nm, ktorý je dostupný od 4500 do 6500 ot./min.
Porsche Cayman sa dokáže na stovku rozbehnúť za 5,7 sekundy so štandardne dodávanou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. So sedemstupňovým dvojspojkovým automatom PDK a športovým balíčkom Sport Plus to zvládne za 5,4 sekundy. Maximálna rýchlosť je 266 km/h, pričom v závislosti od vybranej prevodovky sa kombinovaná spotreba pohybuje od 7,7 do 8,2 l/100 km.
Silnejší Cayman S má pod kapotou 3,4-litrový plochý šesťvalec s výkonom 239 kW (325 k) pri 7400 ot./min. a krútiacim momentom 370 Nm, ktorý je k dispozícii od 4500 do 5800 ot./min. S manuálnou prevodovkou je Cayman S na stovke za rovných päť sekúnd, s prevodovkou PDK a balíčkom Sport Plus mu to trvá iba 4,7 sekundy. Cayman S prestáva zrýchľovať pri rýchlosti 283 km/h a v závislosti od použitej prevodovky potrebuje na prejdenie 100 km osem až 8,8 litra benzínu.
Nový model je oproti predchodcovi približne o 30 kg ľahší a o 15 % úspornejší. Cayman druhej generácie je oproti predošlému modelu o kúsok dlhší (4347 mm vs. 4380 mm) a nižší (1304 mm vs. 1294 mm). Šírka ostala nezmenená. Rázvor však narástol až o 6 centimetrov na výsledných 2475 mm.
https://www.youtube.com/watch?v=XJOap8kq3hA
Predaj by mal začať už v marci. Slovenské ceny zatiaľ nepoznáme, no Cayman bude v Nemecku začínať na hodnote 51 385 eur, pričom silnejší Cayman S bude štartovať na sume 64 118 eur.