BRATISLAVA 7. novembra (WEBNOVINY) – Nové Maserati Quattroporte sa verejnosti po prvýkrát ukáže až v januári na autosalóne v Detroite, no už teraz vieme, že bude jazdiť na úplne novej podvozkovej platforme. Tá bude síce oceľová, no karoséria je z väčšej časti hliníková, a tak je nový model v konečnom dôsledku ľahší ako jeho predchodca.
V porovnaní s minulou generáciou modelu Quattroporte je nový model približne o 15 centimetrov dlhší, takže jeho celková dĺžka sa bude pohybovať niekde okolo 5,2 metra. Nárast celkovej dĺžky sa prejaví najmä na rázvore osí kolies, z čoho budú profitovať cestujúci na zadných sedadlách. Vďaka rozsiahlejšiemu použitiu hliníka bude nové Quattroporte vážiť 1940 kg, čo je o 50 kg menej, ako vážil predchodca.
Na pohon bude slúžiť atmosféricky plnený vidlicový osemvalec od Ferrari. Pôjde pravdepodobne o prepracovaný súčasný motor s objemom 4,7 litra, ktorý by mal ponúkať výkon približne 390 kW (530 k). Spolupracovať bude s automatickou prevodovkou značky ZF. O rok neskôr by sa mala objaviť aj verzia sa pohonom všetkých štyroch kolies a možno aj alternatívne motorizácie.
V súvislosti s novými motormi sa hovorí o preplňovanom šesťvalci a osemvalci a dokonca o vznetovom motore, ktorý by mal byť predstavený v roku 2014, kedy táto talianska automobilka oslávi svoju storočnicu. Quattroporte však na naftu zrejme jazdiť nebude. Tento motor bude určený hlavne pre pripravované SUV s označením Levante. Nový šesťvalec sa zase objaví pod kapotou modelu s legendárnym názvom Ghibli, ktorý bude konkurovať autám ako napríklad BMW radu 5. Pôjde teda o menší sedan, ktorý sa v modelovej ponuke automobilky Maserati zaradí pod veľké Quattroporte.
Pre úplnosť dodám, že dizajn nového Maserati Quattroporte je dielom Lorenza Ramaciottiho, bývalého dizajnéra štúdia Pininfarina. Ten sa snažil nadviazať na dizajn predchodcu, no súčasne chcel dodať vizáži auta viac dynamiky.
Vo vnútri nového Quattroporte nájdete iba tie najkvalitnejšie materiály. Automobilka sľubuje kvalitatívny pokrok oproti predchodcovi, ktorý na tom vôbec nebol zle. Interiéru dominujú veľké displeje. Jeden dotykový nájdete na stredovej konzole, ďalší je medzi prístrojmi na prístrojovom paneli.
Výroba bude prebiehať v starej Bertoneho továrni na predmestí Turína. Tam sa bude vyrábať aj menšie Maserati. Autá budú odtiaľ distribuované do celého sveta vrátane USA. Cieľom Maserati je v roku 2015 predať 50 000 áut, pričom v minulom roku ich predalo iba 6200. K vyše osemnásobnému nárastu predaja im má pomôcť nie len nové Quattroporte, ale aj dva nové spomínané modely.