BRATISLAVA 1. marca (WEBNOVINY) – Ferrari 599 GTB Fiorano je nádherné auto. Bolo predstavené v roku 2006 a na ten deň si spomínam, ako keby to bolo včera. Pre nadšencov je to totiž vždy veľký deň, keď Ferrari predstaví nejaký nový model. Deje sa to iba raz za pár rokov a aj tentokrát je to samozrejme veľká udalosť.
Ferrari 599 GTB Fiorano odchádza do automobilového neba. Povedal by som, že veľmi predčasne, ale už je to neuveriteľných šesť rokov, od jeho uvedenia na trh. Jeho dizajn však podľa môjho názoru nestratil štipku nadčasovosti. Najprv som sa nevedel zmieriť s dutými C-stĺpikmi. Je to však detail, na ktorý sa pri pohľade na auto treba sústrediť. Inak bol dizajn tohto Ferrari ozajstným umeleckým dielom.
Dnes sa pozeráme na jeho nástupcu s označením F12 berlinetta. Na aute nenachádzam žiadny takýto výstrelok, no krivky nového modelu mi nepripadajú byť až tak zmyslené, ako to bolo v prípade predchodcu. Nové auto, na ktorého dizajne pracovalo aj dizajnové štúdio Pininfarina, je ale agresívnejšie a už aj keď stojí, vyzerá až nebezpečne rýchlo. Priaznivcami značky bude teda s najväčšou pravdepodobnosťou veľmi dobre akceptované.
Najvýkonnejšie a najrýchlejšie cestné Ferrari všetkých čias poháňa 6,3-litrový vidlicový dvanásťvalec s uhlom zovretia valcov 65°. Motor produkuje bez akéhokoľvek prepĺňania neuveriteľných 544 kW (740 k) a 690 Nm. Motor má teda litrový výkon 118 koní na liter. Až 80% krútiaceho momentu je k dispozícii už od 2500 ot./min. Obmedzovač je nastavený na 8700 ot/min.
Motor prenáša svoju ohromnú silu na zadné kolesá prostredníctvom dvojspojkovej prevodovky F1. Na stovke je nové Ferrari za neuveriteľných 3,1 sekundy. Zrýchlenie z nuly na 200 km/h trvá iba 8,5 sekundy. Ferrari tiež rado udáva najlepší čas modelov dosiahnutý na ich testovacom okruhu Fiorano. F12 berlinetta dokázala prejsť jedno kolo za neuveriteľnú minútu a 23 sekúnd, čo je najrýchlejší čas spomedzi všetkých cestných Ferrari.
Základný konštrukčný prvok Ferrari F12 berlinetta tvorí nový hliníkový priestorový rám. Karoséria je zhotovená z dvanástich rôznych ľahkých zliatin. Výsledkom je až o 20 % vyššia tuhosť a 70 kg nižšia hmotnosť oproti predchodcovi (1525 kg vs. 1595 kg). Nástupca je o čosi menší. Má kratší rázvor a 54 % hmotnosti je na zadnej náprave. Ťažisko je nižšie situované.
Ferrari F12 berlinetta sa začne predávať prakticky na ženevskom autosalóne. Ceny sú zatiaľ tajné, no menej ako 200 000 € to zrejme nebude. Svoje vlastné Ferrari F12 berlinetta si však môžete nakonfigurovať už dnes a to na tejto stránke.