Možno sa budete diviť tomu, že najdlhšie motocykle na svete sa nevyrábali v Indii, ale v Čechách. Tam sa v 20. a 30. rokoch vyrábali motocykle Čechie-Böhmerland, čo boli mohutné stroje, ktoré výrobca Albin Hugo Liebisch vytvoril ako alternatívu k, vtedy nedostupnému, automobilu, pretože dokázali odviesť až 4 osoby. Najdlhší exemplár meral tri metre a dal sa k nemu pripojiť sajdkár.

Najdlhší bicykel na svete so zápisom v Guinnessovej knihe. Akú má dĺžku?

Príbehy motorkárov: Slovenskí policajti a "anglický" motorkár, ktorého uštipla osa
Do veľmi ťažkého rámu z trubiek kruhového prierezu namontoval Liebisch jednovalcový štvordobý dvojventilový motor vlastnej konštrukcie s objemom 598 cm3 s ventilovým rozvodom OHV, ktorý mal zo začiatku výkon 16 a ku koncu výroby až 24 koní. Špeciálne na motore bolo stratové mazanie, ktoré olejovalo, nie len vačky, ale aj samotného jazdca. Motorka mala pokrokové odlievané hliníkové kolesá z ľahkých zliatin alebo lisované z plechu.
Motorky vyrábané v Krásné Lípy (neskôr v Kunraticích z Šluknova) si svoju slávu získali hlavne svojou dĺžkou, ktorá bola v základe 3,17 metra a bola tak len o 80cm kratšia ako prvá krátka Škoda Fabia. To, koľko motocyklov vzniklo nie je úplne jasné, ale odhady hovoria o 1500 až 2500 kusoch, z ktorých sa zachoval len malý zlomok.

Čo sa stane, keď sa spoja motorky Harley-Davidson a Jawa? No predsa Jawason!!!
Pozri si video:
https://www.youtube.com/watch?v=oeWaeIEH7VU