Mercedes predstavil nový GLA pred pár týždňami na autosalóne vo Frankfurte. Chce ním osloviť nových zákazníkov. Dopĺňa širokú ponuku SUV o nové kompaktné riešenie.
Segment týchto áut rýchlo rastie a Mercedes si pochopiteľne chce odkrojiť svoj diel koláča. Nové GLA začne predávať v marci 2014, no objednať si ho môžete už teraz 2013. Na úvod si v MB, podobne ako v prípade sedanu CLA pripravili edíciu GLA Edition 1.
https://www.youtube.com/watch?v=eXqhFueE8AY
V čom sa líši Edition 1 od obyčajného GLA? Mercedes ho exkluzívnymi detailami, ktoré tvoria zaujímavý celok. Edition 1 založili na línii Urban s chrómovou vizuálnou ochranou proti podbehnutiu a chrómovým držiakom na strešný nosič.
Na prednú masku použili čiernu lamelu s pochrómovanými vložkami, spätné zrkadlá tiež nalakovali na čierno a čierna je aj spodná ozdobná lišta okien.
Okná od druhého stĺpika ďalej osadili tmavo tónovanými sklami. GLA Edition 1 si svieti bixenónovými svetlometmi a od obyčajného GLA ho odlíšite podla štítkami na prednom blatníku. Aby to bola exkluzivita v pravom zmysle slova, Edition 1 jazdí na 19-palcových čiernych leštených diskoch AMG.
GLA Edition 1 bude len v obmedzenej farebnej palete. Môžete ho mať len v cirusovej bielej, orientálnej hnedej metalíze, horskej sivej metalíze a na jeseň 2014 aj v horskej sivej designo magno.

GLA Edition 1 prinesie aj špeciálnu edíciu interiéru. Mercedes pre ňu pripravil sedadlá v kombinácii orechovo hnedej kože a látke Alvorada, ktoré nebudú dostupné pre žiadne iné GLA. Edition 1 zachytáva športového ducha trojramenným, dolu splošteným koženým volantom a pedálmi z brúsenej ušľachtilej ocele. Exkluzívnu edíciu vybavili množstvom chrómových doplnkov, v kontraste s ktorými použili čierne čalúnenie stropu a balík náladového osvetlenia.

Mercedes ponúkne GLA s dvomi benzínovými a dvomi naftovými motormi. Benzínové GLA 200 s objemom 1,6 litra dosiahne výkon 115 kW (156 k).
Silnejšia varianta GLA 250 s objemom 2,0 litra dosiahne výkon 155 kW (211 k). Je trochu zvláštne, že pohon oboch náprav pri autách tejto kategórie prestáva byť samozrejmosť a zákazník oň musí požiadať. Tu sa trochu tratí význam SUV, či mestského cross-overu, no zdá sa, že ľudia podstatne viac než 4×4 chcú robustnosť, väčšie a vyššie auto. Mercedes GLA 250 4MATIC zrýchli na stovku za veľmi slušných 6,5 s a vraj dokáže jazdiť v kombinovanom režime za 7,1 l / 100 km.
Oba naftové motory majú objem 2,2 litra. Slabší GLA 200 CDI z neho vydoluje 100 kW (136 k) a 300 Nm. S GLA 200 CDI dokážete jazdiť s kombinovanou spotrebou 4,3 l / 100 km. Silnejší je GLA 220 CDI s výkonom 125 kW (170 k) a krútiacim momentom 350 Nm.
Mercedes vybavil všetky motory štart/stop systémom. GLA si môžete kúpiť buď so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, alebo dvojspojkovou automatickou prevodovkou 7G-DCT.

Domovom kompaktných SUV je mesto. Väčšina týchto áut videla nespevnú komunikáciu maximálne na obrázku. Pre GLA to platí tiež, tak Mercedes zbytočne nevymýšľal. Na prednú nápravu použil zavesenie MacPherson a vzadu viacprvkové zavesenie.

Autor: topspeed.sk