MONTE CARLO 26. mája (WEBNOVINY) – Austrálsky jazdec motoristickej formuly 1 Mark Webber si v sobotňajšej kvalifikácii na nedeľňajšiu Veľkú cenu Monaka vybojoval prvú pozíciu na štarte.
Najrýchlejší čas síce dosiahol na okruhu v Monte Carle sedemnásobný majster sveta Nemec Michael Schumacher na Mercedese, no kvôli penalizácii z VC Španielska však vyštartuje až zo šiestej priečky.
Spoločne s členom tímu Red Bull Webberom začne preteky z prvého radu Schumacherov tímový kolega Nemec Nico Rosberg. Tretiu pozíciu na štarte si vybojoval Brit Lewis Hamilton na McLarene. Úradujúci svetový šampión, Nemec Sebastian Vettel, obsadil v sobotňajšej kvalifikácii 10. miesto.
Veľká cena Monaka – výsledky sobotňajšej kvalifikácie:
1. Michael Schumacher (Nem.) Mercedes 1:14,301 min, 2. Mark Webber (Aus.) Red Bull +0,080 s, 3. Nico Rosberg (Nem.) Mercedes +0,147, 4. Lewis Hamilton (V. Brit.) McLaren +0,282, 5. Romain Grosjean (Fr.) Lotus +0,338, 6. Fernando Alonso (Šp.) Ferrari +0,647,… 10. Sebastian Vettel (Nem.) Red Bull
Michael Schumacher vyštartuje pre penalizáciu z VC Španielska zo šiestej pozície.
V Monaku sa budú používať supermäkké pneumatiky
Na slávnom okruhu Veľkej ceny Monaka bude debutovať najmäkšia zmes pneumatík Pirelli – P Zero Červená super-mäkká. V Monaku sa jazdia najpomalšie, najtesnejšie ale aj najslávnejšie preteky v kalendári. Nominované boli aj pneumatiky P Zero Žlté mäkké.
Na mestskom okruhu sa monoposty spoliehajú takmer výlučne na mechanickú priľnavosť, čo je skvelý priestor pre super-mäkké pneumatiky, ktoré sa vyznačujú rýchlym zahriatim a sú schopné generovať vysokú úroveň trakcie a odolávať veľkým priečnym silám. To je dôležité najmä pre kvalifikáciu na trati, kde je takmer nemožné predbiehať. Byť na štarte čo najviac vpredu je dôležitejšie ako kdekoľvek inde. Z rovnakého dôvodu má dôležitý efekt stratégia. Je jednoduchšie získať pozície zastávkou v boxoch vďaka vhodne zvolenej stratégii než na trati.
Opotrebenie a úroveň poklesu výkonu pneumatík sú tu najnižšie v sezóne, čo umožní aj stratégiu jednej zastávky v boxoch. Keďže Monako je mestským okruhom, dráha sa bude počas víkendu značne vyvíjať, navyše jazdí sa o deň dlhšie. Úvodné tréningy sa totiž jazdili už vo štvrtok.
Šéf spoločnosti Motorsport Pirelli, Paul Hembery, povedal: „Monako je vrcholom sezóny a miesto, kde naše mäkké a super-mäkké pneumatiky ponúkli zaujímavé divadlo. Vlani sme tu mali troch vedúcich jazdcov s troma rôznymi stratégiami, ale napínavé vyvrcholenie zastavila červená vlajka. Super-mäkká pneumatika je v porovnaní s minulým rokom jedinou, ktorá nezaznamenala žiadne zmeny. Na okruhoch ako je Monako fungovala veľmi spoľahlivo. Zmenil sa ale jej profil v súlade s predpismi pre rok 2012. Keďže sú tu úrovne opotrebenia nízke, jazdci budú môcť ísť naplno od štartu do cieľa. Stratégia voľby pneumatík bude dôležitejšie než obvykle, pretože predbiehanie je tu veľmi ťažké. Monako ale vždy prinesie nejaké prekvapenie. Autá sú tento rok veľmi vyrovnané, aj najmenšia výhoda alebo chyba môže mať veľký vplyv na celkový výsledok pretekov, ako sme mali tento rok možnosť už niekoľkokrát vidieť.“