BRATISLAVA 8. novembra (WEBNOVINY) – Aj keď má Škoda Rapid karosériu typu liftback (veko batožinového priestoru sa otvára aj so zadným sklom), dá sa povedať, že tieto dva nové sedany sú odpoveďou koncernu PSA na Škodu Rapid. Francúzske sedany však prichádzajú s trochu inou filozofiu.
Peugeot 301 a Citroën C-Elysée sú dvojičky. Schádzajú z tej istej výrobnej linky v španielskom meste Vigo. Odlišujú sa v podstate iba niekoľkými štylistickými detailmi a rozdielnou výbavou. Drobné rozdiely môžete čakať aj v politike predaja jednotlivých značiek, no v princípe ide o jedno a to isté auto.
Tieto sesterské modely sú však trochu iné, ako tie, na ktoré sme boli doteraz u týchto značiek zvyknutí. Ani jeden z modelov sa nebude predávať v západnej Európe. Sú to autá vyvinuté pre trhy so sťaženými podmienkami, ako napríklad Turecko, stredná a východná Európa, Rusko, Ukrajina, Grécko, severná Afrika a Stredný Východ.
Modely 301 a C-Elysée by mali osloviť najmä takú klientelu, pre ktorú je priestrannosť interiéru a veľkosť batožinového priestoru veľmi dôležitá. Sú to teda plnohodnotné rodinné autá, ktorých rázvor má dĺžku 2,65 metra a batožinový priestor objem až 506 litrov.
Podvozok je prispôsobený na nekvalitné cesty, auto má dvojité tesnenie proti prachu a vlhkosti, pričom za príplatok je možné vybaviť ho vyhrievaním spodnej časti čelného skla či funkciou automatickej klimatizácie „AC max“, ktorá zvyšuje intenzitu ochladzovania interiéru.
O Peugeote 301 si môžete viac prečítať v tomto článku, o Citroëne C-Elysée sme zas písali tu. Prinášame vám tiež kompletné cenníky nových modelov.