Každé piate nové osobné auto predané na Slovensku v prvom polroku tohto roku bolo značky Škoda. Celkovo ich za šesť mesiacov dodala zákazníkom 9 592, medziročne viac o 591.
Trhový podiel značky dosiahol 20,35 % a v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka narástol o 0,55 percentuálneho bodu. Škoda je tak jednotkou medzi súkromnými aj firemnými zákazníkmi.
„Máme za sebou skvelý polrok. Sme nesmierne radi, že sa nám podarilo prekonať výsledky z prvého polroka 2023,“ uviedol vedúci predaja spoločnosti Škoda Auto Slovensko Jan Procházka. V druhom polroku chcú podľa jeho slov v nastolenom tempe pokračovať a i naďalej si zachovať pozíciu trhového lídra. Medzi najobľúbenejšie vozidlá dlhodobo patrí Škoda Octavia, predalo sa jej 2 611 kusov, darilo sa tiež modelom Fabia, Kamiq, Karoq či Scala.
Škoda Auto v súčasnosti zákazníkom ponúka 11 modelových radov osobných automobilov, Fabia, Scala, Octavia, Superb, Kamiq, Karoq, Kodiaq, Enyaq, Enyaq Coupé, Slavia a Kushaq. Už 30 rokov je súčasťou koncernu Volkswagen.
Prevádzkuje tri výrobné závody v Českej republike, má výrobné kapacity v Číne, na Slovensku a v Indii. Celosvetovo zamestnáva viac než 40 000 ľudí a je aktívna na viac ako 100 trhoch.