BRATISLAVA 11. augusta (WEBNOVINY) – Hondu Civic Type R poháňa dvojlitrový atmosférický štvorvalec DOHC i-VTEC s výkonom 148 kW (201 k). Agregát dosahuje maximálny výkon pri neuveriteľných 7 800 ot./min. Práve vo vysokootáčkových motoroch spočíva čaro Hondy a obzvlášť jej vrcholných modelov Type R. Emisná norma Euro 5 však pre tento motorársky skvost znamená istú smrť.
Honda Civic Type R sa začala vyrábať v priebehu roka 2006 v anglickom výrobnom závode v Swindone. Na trhu si teda nepobudla dlho, no aj tak ide o najdlhšie ponúkaný Type R v histórii značky. Výroba modelu však neskončí. Civic Type R totiž ostáva v ponuke naďalej na ostatných svetových trhoch vrátane japonského, kde nahradí Civic Type R v prevedení sedan.

Foto: Honda

Foto: Honda

Foto: Honda

Foto: Honda
Civic Type R teda končí iba v Európe a ostatný zvyšok sveta sa z nej môže tešiť aj naďalej. Ak teda túžite po poctivom vysokootáčkovom športovom aute za dobrú cenu, nečakajte dlho. Vyhynutie Civicu Type R nastane už na prelome rokov. Nechcem pritom maľovať čerta na stenu, ale ak s pozrieme na smer, akým sa Honda uberá (s prihliadnutím na model CR-Z), ďalšia generácia Civicu Type R sa už vysokootáčkového motora dočkať nemusí.
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk