Ford predstavil špeciálnu sériu Focusu RS

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Ford Focus RS 500
Foto: Ford

BRATISLAVA 31. marca (WEBNOVINY) – Potom, čo som zbadal fotografie čierneho Focusu RS (má na sebe matnú čiernu fóliu) s čiernymi kolesami a „bojovým“ označením RS 500, som tipoval, že Ford sa konečne rozhodol zaútočiť na svojich odvekých rivalov z majstrovstiev sveta v rally (Mitsubishi Lancer a Subaru Impreza) a vybavil Focus RS pohonom všetkých štyroch kolies. Jeho 2,5 litrový turbodúchadlom preplňovaný päťvalec by na konkurentov výkonovo stačil, takže chýba už iba náhon aj na zadnú nápravu. Bohužiaľ, nestalo sa tak. Aj vrcholná verzia Focusu RS je „predokolka“. Už aj „obyčajný“ Focus RS má však prevratný systém zavesenia kolies prednej nápravy s označením RevoKnuckle. Zatiaľ som nemal možnosť s Focusom RS jazdiť, no tí, čo tú česť mali, tvrdia, že tento systém v praxi funguje v kombinácii so samosvorným diferenciálom značky Quaife bezchybne.

Ford Focus RS 500 je teda v podstate štandardný Focus RS, ktorý si iba nachvíľu odskočil do posilňovne. Tam ho vybavili väčším medzichladičom stlačeného vzduchu, väčším vzduchovým filtrom, výkonnejším palivovým čerpadlom a výfukovými zvodmi s väčším priemerom. Nakoniec autu preprogramovali riadiacu jednotku a výsledkom bol nárast výkonu o 45 koní na výsledných 350 koní (257 kW) pri 6000 ot./min. Krútiaci moment sa zvýšil o 20 Nm na hodnotu 460 Nm. Dostupný je v rozmedzí otáčok od 2500 po 4500 ot./min.

Ford Focus RS 500
Foto: Ford

Foto: Ford

Ford Focus RS 500
Foto: Ford

Foto: Ford

Ford Focus RS 500
Foto: Ford

Foto: Ford

Ford Focus RS 500
Foto: Ford

Foto: Ford

Vďaka týmto úpravám sa Focus RS 500 dostane na stovku za 5,6 sekundy, čo je o 0,3 sekundy rýchlejšie, ako to stihne štandardný Focus RS. Maximálna rýchlosť je 265 km/h. Okrem matnej čiernej fólie na karosérii sú rozpoznávacím znakom výkonnejšieho Focusu RS čierne 19-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny, z pod ktorých vykúkajú na červeno nalakované brzdové strmene. Interiér je ladený do červeno-čierna. Nájdete tam športové sedadlá Recaro. Za ich kožené prevedenie si však musíte priplatiť, rovnako ako za navigáciu. Samozrejmosťou je plaketa s poradovým číslom na stredovej konzole.

Ako som už spomínal, Ford Focus RS 500 bude mať výstavnú premiéru 9. apríla na autosalóne v nemeckom Lipsku. Auto sa bude vyrábať v továrni v Saarlouis od mája do septembra. Za tento čas má vzniknúť všetkých 500 kusov, ktoré má automobilka už dopredu rozdelené pre 20 európskych trhov. Bohužiaľ, pre Slovensko nie je vyčlenené ani jedno auto. Ostalo však 12 voľných a ak by ste mali záujem, možno sa vám jedno podarí získať. Za cenu, ktorú si trúfnem odhadnúť na niečo okolo 40 000 €, by ste sa tak mohli dostať k autu, ktoré by bolo na Slovensku jediné.

Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Ford