Ford si to so svojim elektrickým Focusom namieril rovno proti novodobej americkej ikone, Chevroletu Volt a na európskych trhoch bude bojovať predovšetkým s Nissanom Leaf. Ford tvrdí, že jeho elektrický Focus je úspornejší ako Chevrolet Volt a že jeho nabíjanie z bežnej domácej elektrickej siete trvá tri až štyri hodiny, čo je polovičný čas oproti dobe nabíjania Nissanu Leaf. Ten v Európe získal ocenenie Auto roka 2011.
Elektrickému Focusu dodávajú energiu lítium-iónové batérie s celkovou kapacitou 28 kWh. Na jedno nabitie je schopný prejsť 160 km a dokáže vyvinúť maximálnu rýchlosť 136 km/h. V porovnaní už len so štandardnými Focusmi, ktoré sú poháňané spaľovacími motormi, sú to absolútne nezaujímavé čísla. V čisto mestskej prevádzke a pri občasných krátkych výletoch mimo mesto by ale toto auto mohlo byť použiteľné.
Od svojich konvenčnejších súrodencov sa elektrická verzia Focusu líši prepracovanou prednou časťou. Tá trochu pripomína športovo ladený koncept Focus ST, ale v skutočnosti je predný nárazník navrhnutý tak, aby optimalizoval prúdenie vzduchu okolo auta a znižovaním odporu vzduchu prispieval k predĺženiu dojazdu auta. Zvonku zdobia auto 17-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny. Môžete si tiež všimnúť otvor na dobíjanie v ľavom prednom blatníku. Dosť sa podobá na veko nádrže, ale po jeho obvode sú svetelné diódy, ktoré symbolizujú stav nabíjania. Vysvietená časť kruhu vyjadruje do akej miery sú batérie nabité.
Foto: Ford
Foto: Ford
Foto: Ford
Foto: Ford
Vo vnútri elektrický Focus trochu pripomína vesmírnu loď Enterprise. Okrem multifunkčného prístroja pred vodičom je na stredovej konzole veľký displej systému MyFord Touch. Ten vás informuje prakticky o celom dianí na palube auta. Medzi najzákladnejšie informácie patrí stav batérií, dojazd, navigácia, ale aj požiadavky rôznych zariadení v aute na elektrickú energiu.
Nová generácia systému MyFord Touch je schopná spolupracovať aj so „smartphonmi“. V preklade to znamená, že do tých šikovnejších mobilných telefónov si viete nainštalovať aplikáciu, vďaka ktorej si viete kedykoľvek skontrolovať stav batérií vo vašom aute. Aplikácia tiež dokáže vypočítať, či sa s momentálnym stavom batérií dostane na vami vybrané miesto. Ak nie, vyhľadá vám nabíjacie miesta po ceste. Zamykanie a odomykanie auta cez mobilný telefón je samozrejmosťou.
Predaj elektrickej verzie Fordu Focus odštartuje vo vybraných štátoch USA koncom roka 2011. Do Európy by sa toto auto mohlo dostať v priebehu roka 2012. V tejto chvíli však nie je jasné, či aj Slovensko bude jedným zo štátov, kde sa bude elektrický Focus dovážať.