BRATISLAVA 31. decembra (WEBNOVINY) – Nový agregát používa technológiu dvojitého variabilného časovania ventilov Ti-VCT a rozvod DOHC. Znamená to teda, že na 32 ventilov pripadajú štyri vačkové hriadele. Nový systéme variabilného časovania ventilov bol nedávno použitý aj v novom základnom motore pre Mustang, 3,7 litrovom vidlicovom šesťvalci. Vďaka tomuto systému má nový osemvalec vyšší výkon a lepšie reakcie na plynový pedál, ale je aj úspornejší.
Oproti predchodcovi narástol výkon o 71 kW (97 k) na výsledných 303 kW (412 k). Krútiaci moment nového motora je úctyhodných 528 Nm, čo je o 87 Nm viac, ako mal starší 4,6 litrový osemvalec. Nový motor pri tom spotrebuje v spojení so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou 14,7 litra v meste a 9,8 litra mimo neho. Šesťstupňový automat je podľa metodiky EPA úspornejší. V meste mu údajne stačí 13,8 litra a mimo mesta iba 9,4 litra benzínu na 100 km. Sú to síce veľmi podobné hodnoty, aké dosahoval aj starší motor, no ten nový je však výrazne výkonnejší.

Okrem nového motora bola mierne vynovená aj prístrojová doska a v palete farieb karosérie pribudli tri nové laky. Pozmenené je odpruženie zadnej nápravy, ktorá má teraz silnejší stabilizátor. Posilnené boli aj brzdy. Kotúče s vnútorným chladením majú vpredu priemer 292 mm a vzadu 300 mm. K dispozícii je aj „Brembo balíček“, ktorý zahŕňa ešte silnejšie brzdy od talianskeho výrobcu pochádzajúce z modelu GT500. Súčasťou tohto balíčka sú aj 19-palcové disky kolies.
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk