Na posilnenie globálnej konkurencie európskeho automobilového priemyslu plánuje Európska komisia investície v miliardách eur.
Komisia v stredu predstavila akčný plán a konkrétne opatrenia na zabezpečenie silného a udržateľného automobilového odvetvia a plné využitie jeho inovačného potenciálu.
Podporovať chcú domácu výrobu
Plán zameraný na čistú mobilitu, digitalizáciu a odolnosť dodávateľského reťazca poskytne 1,8 miliardy eur na podporu rozvoja bezpečného a konkurencieschopného dodávateľského reťazca surovín pre batérie, čo pomôže podporiť rast európskeho automobilového priemyslu.
Slovensko zaostáva v rozvoji elektromobility, ktorá potrebuje podporu
„Budeme podporovať domácu výrobu, aby sme sa vyhli strategickým závislostiam, najmä pokiaľ ide o výrobu batérií. Budeme sa držať našich dohodnutých emisných cieľov, ale s pragmatickým a flexibilným prístupom,“ uviedla predsedníčka Komisie Ursula Von der Leyenová.
Dekarbonizácia podnikových flotíl
Komisia bude ďalej rozvíjať regulačný rámec pre autonómne vozidlá. Tieto akcie budú podporené spoločnými verejno-súkromnými investíciami vo výške približne jednej miliardy eur v období najbližších troch rokov.
Európska komisia predstavila plán strategických opatrení na pomoc európskym automobilkám
Akčný plán sprevádza aj oznámenie o dekarbonizácii podnikových flotíl. Členské štáty sú vyzvané na prijatie ďalších opatrení týkajúcich sa ekologických firemných vozidiel, ktoré predstavujú približne 60 percent nových registrácií automobilov.
Lepšia budúcnosť pre ľudí aj ekonomiku
Akčný plán podporuje domácu výrobu, znižuje emisie a pomáha pracovníkom v tomto odvetví, aby sa automobilový priemysel EÚ stal svetovým lídrom v inováciách a čistých riešeniach. Cieľom je lepšia budúcnosť pre ľudí, ekonomiku a životné prostredie.
„Budúcnosť európskeho automobilového priemyslu musí byť konkurencieschopná, prepojená a čistá. Týmto akčným plánom podnikáme rozhodné kroky na posilnenie európskej priemyselnej základne, urýchlenie digitalizácie a podporu ekologickej mobility. Náš cieľ je jasný, zabezpečiť, aby sa nová generácia vozidiel nevyrábala len v Európe, ale aby sa inovovala v Európe, bola poháňaná európskymi technológiami a budovaná na európskych hodnotách,“ dodal komisár pre udržateľnú dopravu a cestovný ruchApostolos Tzitzikostas.