BRATISLAVA 31. augusta (WEBNOVINY) – Zhruba pred rokom predstavil Citroën svoju luxusnú divíziu modelov s označením DS a to prostredníctvom „prvej lastovičky“, modelu DS3. Ten konštrukčne vychádza z „C-trojky“. Situácia sa tentokrát opakuje v nižšej strednej triede. Na základe novej generácie modelu C4, ktorý ešte len bude mať výstavnú premiéru na blížiacom sa autosalóne v Paríži, postavil Citroën aj luxusnejšie ladený model DS4, ktorý bude mať premiéru v rovnaký čas na rovnakom mieste. Dizajnovo vychádza z konceptu DS High Rider. Ten bol však trojdverový. Sériové prevedenie je päťdverové, no kľučky zadných dverí sú maskované, podobne ako to zvykne robiť Alfa Romeo, prípadne Seat Leon.
Oproti „C-štvorke“ je „DS-štvorka“ s dĺžkou 4 270 mm o 60 mm kratšia, no na šírku meria 1 810 mm, čo je o 20 mm viac, ako má C4. Citroën DS4 je vysoký 1 530 mm, čo je o 40 mm viac, ako na výšku meria „C-štvorka“. Podvozok využíva vzpery McPherson so spodnými priečnymi ramenami. Vzadu nenájdete viacprvkové zavesenie kolies, ale iba jednoduchú nápravu s vlečnými ramenami spojenými torznou tyčou.
Na pohon bude slúžiť pätica motorov, ktorá bude kombinovaná zo šesťstupňovými prevodovkami, buď manuálnou, alebo robotizovanou ESG. Na výber sú tri benzínové a dva dieselové agregáty. Základ zážihovej ponuky predstavuje atmosférická „jedna šestka“ s výkonom 88 kW (120 k). Nasleduje preplňovaná verzia tohto motora s výkonom 112 kW (155 k) a vrchol predstavuje silnejšia verzia preplňovaného motora vyladená na 147 kW (200 k).
Foto: Citroën
Foto: Citroën
Foto: Citroën
Foto: Citroën
Vznetovú ponuku tvoria dva bližšie nešpecifikované turbodiesle s označením HDi 110 a HDI 160. Číslo takmer isto udáva výkon motora v konských silách. Dá sa teda predpokladať, že prvý motor je notoricky známa „jedna-šetka“ a druhý bude dvojliter. Chystá sa aj ekologicky ladená verzia e-HDi 110 so systémom start/stop a rekuperáciou energie pri brzdení.
Interiér je rovnako ako exteriér pojatý veľmi štýlovo a luxusne. K dispozícii je až 5 rôznych kožených čalúnení sedadiel, pričom sú v ponuke aj dvojfarebné prevedenia. Za príplatok môže byť kožou čalúnená aj prístrojová doska. V Citroëne tvrdia, že špeciálnu pozornosť venovali odhlučneniu interiéru. Opäť nezabudli ani na nekonečné množstvo možností personalizácie, čiže kreatívne charaktery s túžbou po originalite sa budú môcť realizovať.
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk