BRATISLAVA 3. júla (WEBNOVINY) – Druhá generácia modelu C5 sa predáva ešte iba štyri roky, takže jej dizajn sa zatiaľ až tak neopozeral. Zmeny dizajnu v rámci faceliftu sú teda veľmi ťažko badateľné. Tou najvýraznejšou je nové logo na maske chladiča. Keby mi to nebolo povedané, tak si to asi nevšimnem. Pribudli však nové zliatinové disky kolies s priemerom 17 palcov, ktoré budú v niektorých verziách súčasťou sériovej výbavy. Novinkou je tiež hnedá metalíza „Guaranja“.
Vo vnútri sa vo verzii Exclusive objaví nové čalúnenie kombinujúce kožu a látku, ako aj nové dekoratívne materiály. Novinkou je tiež navigačný systém eMyWay spojený s prvkom Connecting Box, ktorý obsahuje AUX vstup, konektor USB a Bluetooth rozhranie s handsfree. V prípade modelu kombi Citroën C5 Tourer navigačný systém doplní pre zjednodušenie parkovania aj parkovacia kamera.
Ponuka motorov ostáva
Na palete motorov dostupných pre model C5 sa nič nemení. Základom ponuky je aj naďalej mikrohybrid e-HDi. Turbodiesel s objemom 1,6 litra produkuje 85 kW (115 k) a spolupracuje s robotizovanou prevodovkou. Ďalej sú v ponuke dvojlitrový turbodiesle s výkonmi 103 kW (140 k) alebo 118 kW (160 k). V ponuke by však mal byť aj 2,2-litrový štvorvalec HDi s výkonom 147 kW (200 k). Vrcholom ponuky motorov by mal byť vidlicový vznetový šesťvalec s výkonom 177 kW (240 k).
Pre tých, ktorý preferujú benzín sú v ponuke dva motory. Obidva majú objem 1,6-litra, no jeden ej bez turba (88 kW / 120 k) a druhý s turbom (110 kW / 150 k).
Pruženie podľa priania zákazníka
Citroën C5 môže byť vybavený klasickými oceľovými pružinami, no k dispozícii je aj pruženie Hydractive III+. Posledná generácia tohto hydro-pneumatického pruženia, ktoré je typické pre vozidlá značky Citroën, vyriešilo rozhodovanie medzi komfortom pruženia a pocitom istoty pri prispôsobovaní sa rôznym situáciám na cestách. Dve polohy nastavenia tlmičov dovoľujú okamžité reakcie na zmenu jazdných podmienok a prispôsobujú sa ceste aj jazdnému štýlu každého vodiča. Snímače vo vozidle umožňujú v reálnom čase zmenu nastavenia odozvy pruženia od mäkkého po tuhé. V režime „Sport“ tlmiče prejdú na tuhé nastavenie a jazdné vlastnosti majú prednosť pred komfortom.
Vďaka hydro-pneumatickému pruženiu, ktoré má Citroën C5 ako jediný vo svojej triede, sa dá meniť aj svetlá výška karosérie. Hydractive III+ pomáha udržiavať konštantnú svetlú výšku bez ohľadu na zaťaženie vozidla a jej automatické zníženie na diaľnici pre dosiahnutie lepšej aerodynamiky. Rovnako sa dá aj ovládačom zvýšiť v prípade potreby prekonania prekážky na ceste pri nízkych rýchlostiach. Citroën C5 vo verzii kombi – s označením Tourer – má navyše v batožinovom priestore tlačidlo, ktorým sa dá nastaviť výška nakladacej hrany pre lepšiu manipuláciu s nákladom.