BRATISLAVA 6. septembra (WEBNOVINY) – Chevrolet získal druhý titul majstra sveta v hodnotení výrobcov v seriáli WTCC. Počas horúceho a napínavého pretekárskeho víkendu vo Valencii vybojovali Cruzy a tím RML ďalší skvelý tímový výsledok, keď Yvan Muller a Alain Menu obsadili v prvých pretekoch 1. a 2. miesto; v 2. pretekoch Yvan Muller, Rob Huff a Alain Menu vybojovali 1., 2. a 3. miesto…
Pokiaľ ide o titul v hodnotení jazdcov, je z pohľadu matematiky isté, že ani tento titul nemôže uniknúť jednému z trojice jazdcov Chevroletu, ale súboj je stále úplne otvorený: po dvoch víťazstvách v Španielsku prevzal Yvan vedúcu pozíciu od Roba a vedie pred ním o 16 bodov; pred Alainom Menu je o 80 bodov.
V 1. pretekoch, po súboji s Tarquinim na samotnom začiatku, zvíťazil Yvan Muller pred Alainom Menu. Rob Huff skončil piaty po tom, ako uviazol v skrumáži v prvých zákrutách a získal tak niekoľko cenných bodov. Jazdil aj na tretej pozícii, no stratil ju, keď do zadnej časti jeho auta narazil Alain Menu, do ktorého narazil Monteiro.
2. preteky sa vyvíjali sľubne pre BMW, keď tri z nich boli na čele väčšinu pretekov pred trojicou Chevroletov Cruze, ale incident Coronella s Villom otvoril cestu Mullerovi a hodiny Michelisza v poslednej zákrute dostali Huffa a Menu na stupne víťazov.
Tím zostáva vo Valencii ešte v pondelok a v utorok testovať, potom sa autá vydajú na dlhú zámorskú cestu do Ázie, kde sa posledné tri kolá majstrovstiev odohrajú predovšetkým v znamení súboja o titul v hodnotení jazdcov.
Yvan Muller (1./1.): „Predovšetkým patrí moja veľká pochvala celému tímu za zaslúžený zisk druhého titulu v hodnotení výrobcov! Víkend bol pre mňa samozrejme vynikajúci, veď som ho začínal so 6 bodmi straty na Roba a odchádzam so 16- bodovým náskokom. Ale rozhodnuté ešte nie je nič a zostávam naplno koncentrovaný. V 1. pretekoch sa mi podarilo predbehnúť Tarquiniho, ktorý perfektne odštartoval, a vybodovať si dostatočný náskok. V 2. pretekoch som držal krok s BMW, ale nemal som dobrú pozíciu na súboj s nimi. Našťastie sa zlikvidovali medzi sebou a mal som to šťastie byť v pravý čas na pravom mieste. Obidva preteky boli veľmi náročné na pneumatiky a na konci oboch pretekov som už jazdil viac na kove, než na gume, najmä na ľavom zadnom kolese, vďaka čomu sa mi pár krát v posledných kolách zablokovalo„.
Alain Menu (2./3.): „Veľmi sa teším z výsledku tímu a aj z mojich výkonov, najmä po neuspokojivej kvalifikácii. Druhé a tretie miesto je naozaj dobré, najmä ak si uvedomíme, aké bolo východisko. V 1. pretekoch na začiatku do mňa zozadu niekoľko krát narazil Monteiro a nedokázal som zabrániť nárazu do Robovho auta. Je mi to ľúto, ale aj televízny záznam ukazuje, že som tomu nemohol zabrániť. Keď mi vysielačkou oznámili, že som za to dostal trest prejazdu depom, nemohol som tomu uveriť a veľmi ma potešilo, keď to rozhodcovia rýchlo zmenili. Hoci to nebýva zvykom, 2. preteky boli oveľa tvrdšie, možno vďaka horúčave, ale auto ku koncu pretekov jazdilo stále lepšie.“
Rob Huff (5.“2.): „Pre mňa tento víkend nebol z najlepších, ale nič nie je stratené. Musíme sa pohnúť vpred a využiť týždne pred Japonskom na to, aby sme zistili, prečo som v posledných 4-5 pretekoch začal strácať na Yvana a zlepšiť tak naše výkony. Teším sa na túto výzvu! V 1. pretekoch som bol rád, keď som skončil 5.- po tom všetkom, čo sa odohralo v 1. kole. Nemám k tomu veľmi čo dodať, môj výkon zničili incidenty, ktoré som nevyprovokoval, ale to sa stáva… 2. preteky boli oveľa lepšie, dobre som odštartoval a potom, podobne ako Yvan, som využil problémy našich súperov pred nami.“
Eric Nève: „Vybojovať titul v poslednom európskom kole, tri kolá pred koncom majstrovstiev, je jednoducho fantastické. Som nadšený Chevroletom, RML a každým členom tímu. Za týmto druhým titulom je obrovské množstvo práce. Prijali sme výzvu postaviť a nasadiť novým motor 1,6 turbo a boli sme s tým hotoví ako prví. Nič nebolo isté, ale vyplatilo sa to!“
Stuart Cowie: „Vynikajúci výsledok náročného víkendu s vysokými očakávaniami. Teraz sa musíme sústrediť na posledné tri kolá v Ázii a poskytnúť našim jazdcom vozidlá, s ktorými získajú majstrovský titul v hodnotení jazdcov.“
VALENCIA – výsledky 1. pretekov:
1. Y Muller Chevrolet Cruze 14 kôl za 25 min 39,052 s
2. A Menu Chevrolet Cruze + 1,103 s
3. T Coronel BMW 320 TC + 6,345 s
4. K Poulsen BMW 320 TC + 9,961 s
5. R Huff Chevrolet Cruze +15,404 s
VALENCIA – výsledky 2. pretekov:
1. Y Muller Chevrolet Cruze 13 kôl za 23 min 14,296 s
2. R Huff Chevrolet Cruze + 4,434 s
3. A Menu Chevrolet Cruze + 1,143 s
4. T Coronel BMW 320 TC + 2,184 s
5. G Tarquini SEAT SR León 1.6T + 2,966 s
Poradie jazdcov po 18 z 24 pretekov:
1. Y Muller (Chevrolet), 333 bodov; 2. R Huff (Chevrolet), 317; 3. A Menu (Chevrolet),
253; 4. T Coronel (BMW), 164; 5. G Tarquini (SEAT), 155; … 12. D O’Young (Chevrolet), 43;
14. C Bueno (Chevrolet), 25; … atď.
Poradie výrobcov po 18 z 24 pretekov:
1. Chevrolet, 734 bodov; 2. BMW, 433; 3. SEAT, 393; 4. Volvo, 126.