Bugatti Brouillard - exkluzívnejšie auto na svete nie je. Jediný hyperšport pre jediného zákazníka - FOTO

Značka posúva hranice smerom do histórie a zároveň do budúcnosti a vďaka novému programu Solitaire vracia do automobilizmu prvok.
Bugatti Brouillard
Bugatti Brouillard - exkluzívnejšie auto na svete nie je. Foto: Bugatti

Bugatti sa čoraz hlbšie ponára do vôd, o ktorých sme si doteraz hovorili ako o vodách dávno stratených. Značka posúva hranice smerom do histórie a zároveň do budúcnosti a vďaka novému programu Solitaire vracia do automobilizmu prvok, ktorý formoval vozidlá pred sto rokmi.

Karosárstvo sa vracia. Avšak toto karosárstvo nie je o nekonečnej práci s kladivkom na unikátne poohýbaných plechoch, toto je o tvorení hypermoderného a hyperšportového auta presne podľa požiadavky zákazníka a presne na hranici možného. 

Karosárstvo, v angličtine coachbuilding patrí k úplným základom histórie osobných automobilov. Fabrika vytvorila podvozok, vytvorila zvyčajne aj niekoľko karosérii, ktoré by sa mohli zákazníkom páčiť, no zároveň vedela predávať zákazníkom len podvozky s motorom a príslušenstvom, na ktorých si mohli dať kupci postaviť auto presne podľa svojich požiadaviek. 

Karosári novej doby

Náš výraz karosár opisuje len vonkajšie plechy – karosériu, avšak coachbuilding bol omnoho viac než len plechy auta. Bol to na mieru šitý interiér, na mieru šitá vizáž i využiteľnosť vozidla.

Akoby ste dnes ako automobilka dovolili zákazníkom kupovať si len elektrickú skateboardovú platformu s kolesami a s tým, že všetko od podvozka nahor si už dostavajú doma s pomocou špecializovanej firmy, či jednotlivcov. Absurdná predstava, už len z legislatívneho a homologizačného pohľadu a neospravedlniteľné mrhanie financiami bez následnej veľkosériovej výroby. 

Lenže tu sa na peniaze nehľadí a navyše Brouillard nestojí na elektrickom skateboarde, ale na konštrukčných základoch modelov ako Chiron, či Mistral. Z nich vznikla karoséria i interiér v štýle Bugatti, no s výrazne odlišnými danosťami. 

Program Solitaire

Program Solitaire je nová možnosť pre zákazníkov značky Bugatti. Je postavený vyššie ako doteraz najexkluzívnejší program Sur Mesure. Rozdiel je, tak ako sme naznačili vyššie, v hĺbke úprav a personalizácie, ktorú program umožňuje.

Bugatti v programe Solitaire chce vytvoriť dvakrát do roka úplne originálny model s vlastným dizajnom, s vlastnou výbavou, s vlastnými unikátnymi komponentmi. Prvým z tejto série je model Brouillard. Ten vzdáva poklonu oblúbenému koníkovi zakladateľa značky Ettoreho Bugattiho. 

Bugatti Brouillard
Bugatti Brouillard – exkluzívnejšie auto na svete nie je. Foto: Bugatti

Bugatti Brouillard

Model je dizajnovo viditeľne ovplyvnení ďalším unikátom menom Mistral. Avšak Brouillard je kupé s uzavretou, no presklenou strechou. Narozdiel od najnovšieho sériového modelu Tourbillon nemá pod zadným krytom motor V16, ale tak ako Chiron a Mistral nesie ikonickú W16 s objemom 8 litrov. Motor vznikol spojením dvoch osemvalcov.

Konštruktéri pridali dva páry turbodúchadiel a bolo. Na svetlo sveta ho priviezol Veyron a dvadsaťročným vývojom sa postupne dostal až na úroveň výkonu 1600 koní, ktorú ponúka aj Brouillard. Je teda jasné, že o výkon, maximálnu rýchlosť a dynamiku zrýchlenia je postarané, no pri tomto aute ide skôr o materiály a remeselnú zručnosť. Príkladom za všetky je radiaca páka stvorená z jedného bloku hliníka so skleneným ornamentom s hlavou hoňa vsunutým do páky. 

Majiteľom modelu Brouillard je zberateľ nových i starých automobilov, no zároveň obdivovateľ a zberateľ nábytku Carla Bugattiho i bronzových sôch Rembrandta Bugattiho. Unikátnym modelom Brouillard vzdávajúcim hold Ettoremu Bugattimu a jeho koníkovi chcel skrátka spojiť diela rodiny dohromady pre naozaj výnimočnú zbierku. O cene za model sa nehovorí, no viaceré odhady tvrdia, že sa neráta v miliónoch, ale v desiatkach miliónov eur. 

Bugatti Brouillard
Bugatti Brouillard – exkluzívnejšie auto na svete nie je. Foto: Bugatti
Firmy a inštitúcie: Bugatti