BRATISLAVA 18. apríla (WEBNOVINY) – Trojvalce sa najmä v našich končinách nezapísali práve najlepšie. Tým skôr narodeným spôsobil doživotnú traumu a následnú fóbiu z trojvalcov Warburg 353, ktorý nás pred rokmi strašil svojim dvojtaktným motorom, ktorý znel, akoby pracoval na princípe náhodných výbuchov a dymil tak, že ste si neboli istí, či netreba volať hasičov. Ľudia si zrejme práve kvôli tomuto autu vytvorili na trojvalce nepekný názor a problém s „imidžom“ potom mali aj trojvalcové Fabie. Teraz to však skúša BMW.
BMW je dlhé roky výrobcom tých najlepších motorov na svete, ktoré boli mnohokrát ocenené rôznymi cenami. Tento status si mníchovská automobilka drží aj dnes. Keďže aj ona musí spĺňať emisné normy, jednou z jej odpovedí bude nový trojvalcový agregát.
Nový trojvalec vznikne podľa nových pravidiel. Podľa nich bude mať valec každého motora BMW objem 500 kubických centimetrov. Trojvalec teda bude mať objem 1,5 –litra, štvorvalec bude dvojliter, šesťvalec trojliter, atď. Modernému motoru BMW nesmie chýbať variabilné časovanie ventilov Valvetronic, vysokotlakové priame vstrekovanie paliva a prepĺňanie turbodúchadlom s technológiou twin-scroll.
Vďaka všetkým týmto vylepšeniam bude 1,5-litrový trojvalec od BMW produkovať celkom slušných 110 kW (150 k). BMW ho aplikuje do nových modelov značky MINI a do budúcej generácie BMW radu 1, ktorá by mala mať pohon predných kolies. Implantácia pod kapotu budúcej generácie radu 3 je zatiaľ otázna. Problém nie je ale vo výkone. BMW sa totiž obáva reakcie zákazníkov na tak malý motor v relatívne veľkom aute.