BRATISLAVA 16. januára (WEBNOVINY) – Automobilka so štyrmi kruhmi v logu zhruba pred mesiacom predstavila vrcholnú verziu modelu A6 Avant, Audi RS6. Pre tých, ktorí uprednostňujú športovejšie krivky pred praktickosťou karosérie typu kombi, je tu nové Audi RS7.
Technika je prakticky úplne identická s Audi RS6. Znamená to, že pod kapotou pracuje štvorlitrový vidlicový osemvalec prepĺňaný dvojicou turbodúchadiel typu „twinscroll“. Vďaka tomu dosahuje tento priamovstrekový motor výkon 412 kW (560 k), ktorý je k dispozícii medzi 5700 a 6700 ot./min. Maximum krútiaceho momentu je železničných 700 Nm, pričom táto mamutia sila je dostupná už od 1750 až po 5500 ot./min. Výsledkom je zrýchlenie z nuly na stovku za 3,9 sekundy a maximálna rýchlosť až 305 km/h (samozrejme s potrebným príplatkovým balíčkom, štandardná maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h)
Napriek týmto neuveriteľným výkonom Audi udáva, že v kombinovanom cykle spotrebuje Audi RS7 iba 9,8 litra benzínu na 100 km. Vďačí za to osemstupňovej automatickej prevodovke, systému štart/stop, premyslenému tepelnému manažmentu motora, ale aj systému COD, ktorý vypína štyri valce pri nízkom zaťažení motora.
Samozrejmosťou všetkých výkonných modelov značky Audi je pohon všetkých štyroch kolies quattro. Ten v Audi RS7 je štandardne vybavený samosvorným medzinápravovým diferenciálom. Na želanie je k dispozícii aj športový diferenciál zadnej nápravy.
Nepriestrelný podvozok
Obrovský výkon sa nezaobíde bez špičkového podvozku. Preto je Audi RS7 štandardne vybavené pneumatickým pružením, ktoré kontinuálne prispôsobuje celkovú charakteristiku pruženia podľa rýchlosti jazdy, stavu cesty a štýlu jazdy konkrétneho vodiča, pričom navyše zohľadňuje aj zvolený program systému regulácie jazdnej dynamiky Audi drive select (v režime Dynamic dokonca znižuje svetlú výšku auta o 20 mm).
Pre ešte náročnejších zákazníkov má Audi v ponuke tvrdší podvozok s klasickými oceľovými pružinami a trojstupňovo nastaviteľnými tlmičmi. Ďalším prvkom vybavenia na želanie je dynamické riadenie s variabilným účinkom posilňovača a plynulo variabilným prevodovým pomerom.
O spomaľovanie sa starajú štyri dierované kotúče. Tie predné na Audi RS7 majú šesť piestikov a priemer 390 mm. Za príplatok sú k dispozícii aj karbón-keramické brzdy s priemerom predných kotúčov 420 mm. Štandardom sú 20-palcové disky kolies z ľahkých zliatin, no v ponuke sú aj disky s priemerom 21 palcov.
Keď je luxus štandardom
Interiér zdobí karbón a hliník. Sedadlá sú štandardne čalúnené kombináciou kože a alcantary. Do základnej výbavy patria aj také prvky, ako napríklad adaptívny tempomat, xenónové reflektory, navigácia, bluetooth handsfree, automatický parkovací asistent, trojzónová automatická klimatizácia, či kontrola tlaku v pneumatikách.
Príplatkovej výbave v tak luxusnom aute sa fantázii medze nekladú. Za príplatok môžete mať okrem špičkovej aparatúry značky Bang & Olufsen aj head-up displej v čelnom skle či nočné videnie. Ceny ani dátum príchodu na slovenský trh zatiaľ nebol oznámený.