Volkswagen sa po dieselgate dostal do situácie, kedy potrebuje platiť naozaj veľké peniaze za podvody s motormi a ich emisiami. Aby bolo peňazí dosť a značka prežila, museli sa zrušiť niektoré projekty alebo aktivity. Pre Audi, ktoré VW vlastní sú obmedzenia asi najciteľnejšie.
Výroba Audi R8 e-tron končí po jednom roku a sto kusoch
Veľkou ranou je plán na upustenie od platformy MLB respektíve jej vylepšenej verzie MLB evo s pozdĺžne uloženým motorom a pohonom predných kolies, ktorý môže nahradiť štvorkolka. Dôvod je celkom jednoduchý. Na túto platformu je nutné vyvíjať špeciálne upravený motor aj prevodovku, čo značne predražuje jej výrobu. Dnes sa platforma MLB mimo vozidiel Audi využíva v automobiloch Bentley pre Bentaygu a Volkswagen pre budúcu generáciu Touaregu.
Ako sa vyrába nové Audi Q5?
Audi u väčších modelov prejde na pohon zadných kolies s platformou MSB, ktorá je známa z druhej generácie Porsche Panamera. Audi s týmto riešením počíta už pre novú generáciu vlajkovej lodi modelu A8. Rovnakú architektúru v skrátenej verzii budú využívať aj modely A6 a A7.
Audi bude mať svoj monopost na Formuli E
Modely A4 a A5 sa v ďalších generáciách zrejme dočkajú platformy MQB, ktoré využíva Škoda Superb a Volkswagen Passat. To by znamenalo, že sa v týchto modeloch od Audi dočkáme priečne uloženého motoru. Automobilka napriek zmenám tvrdí, že si uchová vlastný charakter a typické prvky.
Video: Autonehody, pri ktorých boli hlavným hrdinom majitelia Audi
Správy tiež uvádzajú jeden smutný príbeh o možnom konci supersportu Audi R8, ktorý v novej generácii nebol, tak úspešný ako sa čakalo. Pokiaľ by sa ale predsa len dočkal ďalšej generácie, tak by dostal zrejme architektúru vyvíjanou Porsche.