Apple verzus Google: Vojna o predplatné

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Google
Foto: SITA/AP

BRATISLAVA 21. februára (WEBNOVINY) – Možnosť predplatiť si elektronickú verziu periodík je mimoriadne lákavá pre vydavateľov, ktorí by tým získali nových pravidelných čitateľov a aj pre firmy, ktoré ho poskytujú – tie zas chcú z predplatného primeraný podiel. A ten by pre nich mohol predstavovať veľmi zaujímavý zdroj príjmov.

Ponuka Applu je primeraná jeho pozícii – od vydavateľov chce 30% z výšky predplatného a zároveň čitateľom zaručuje absolútnu anonymitu – vydavateľ – ak to sami predplatitelia výslovne nepovolia – vôbec netuší, kde je jeho periodikum sťahované a aký typ čitateľa si ho kúpil. To môže byť trochu nepríjemné pre zadávateľov reklamy, ktorí čiastočne strácajú prehľad o cieľovej skupine, ktorá konkrétne periodikum cez internet kupuje. Na druhú stranu – Apple vydavateľom ponúka svoj App Store – jeden z najpopulárnejších portálov na nákup aplikácií, ktorý navštevujú prakticky všetci majitelia produktov tejto spoločnosti – predovšetkým iPhonu, aktuálne najrozšírenejšieho smartfónu a iPadu, najpopulárnejšieho zariadenia medzi tabletmi. Podrobne sme novú službu od Apple predstavili v tomto článku.

Apple
Foto: Apple

Podmienky Applu sú jednoznačne orientované skôr na čitateľa, naopak, pre vydavateľov sú pomerne tvrdé. Google je so svojou novou službou One Pass k vydavateľom podstatne ústretovejší. Predplatné by sa v nej platilo prostredníctvom už zavedenej služby Google Checkout a vydavatelia by z nej odovzdávali Googlu len 10 percent. Navyše by bola prístupná širšiemu spektru čitateľov s rozličnými mobilnými zariadeniami. Vydavatelia by zároveň získali o predplatiteľovi základné informácie – meno, email a adresu. Ak by chceli, aby ich Google vydavateľom neposielal, museli by výslovne o to v elektronickom formulári požiadať.

Boj o predplatné elektronických verzií printových médií a prístup k plateným online médiám môže byť pomerne ostrý, pretože Google si s Androidom odkrojil z koláča, predstavujúceho celkový počet majiteľov smartfónov, temer úplne rovnaký diel ako Apple, ktorého výhodou je, že majitelia iPhonov a iPadov sú oveľa viac zvyknutí (a aj ochotnejší) za aplikácie platiť, než návštevníci Android Marketu. Zaujímavý článok na túto tému zverejnili napríklad NY Times.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie AppleGoogleGoogle+