BRATISLAVA 8. marca (WBN/PR) – Magazín FORTUNE a poradenská spoločnosť Hay Group predstavili rebríček najobdivovanejších spoločností sveta (World’s Most Admired Companies – WMAC). V prvej trojke sa umiestnili iba technologické firmy. 15 ročný výskum odhalil tajomstvo ich úspechu.
Aj napriek významným hospodárskym zmenám, technologickému pokroku a postupujúcej globalizácii zostáva kľúč k úspechu najobdivovanejších spoločností sveta rovnaký. Vyplýva to z výsledkov štúdie globálnej poradenskej spoločnosti Hay Group, ktorá identifikovala štyri charakteristiky najúspešnejších firiem v rebríčku.
„Za posledných 15 rokov sa menný zoznam organizácií WMAC menil, ale atribúty, vďaka ktorým úspešné spoločnosti vynikajú, sú stále rovnaké,“ povedal Mel Stark, viceprezident spoločnosti Hay Group. „V dnešnom turbulentnom podnikateľskom prostredí je viac ako kedykoľvek predtým dôležité, aby sa organizácie zamerali na zapájanie a rozvoj talentov, ktoré sú rozhodujúcimi faktormi ich dlhodobého úspechu.“
4 faktory úspechu WMAC:
· Tvorba a implementácia stratégie
· Budovanie štruktúr a procesov zameraných na dlhodobé udržanie vysokej výkonnosti
· Dosahovanie úspechu pomocou zamestnancov
· Dôraz na leadership a talent
Spoločnosti, ktorým sa podarilo tieto faktory zaviesť do praxe lákajú najtalentovanejších ľudí, vďaka čomu predbehli súperov.
Top 10 najobdivovanejších spoločností sveta podľa magazínu FORTUNE a spoločnosti Hay Group:
1. Apple
2. Google
3. Amazon.com
4. Coca-Cola
5. IBM
6. FedEx
7. Berkshire Hathaway
8. Starbucks
9. Procter & Gamble
10. Southwest Airlines