BRATISLAVA 16. marca (WEBNOVINY) – Slovenský spevák Robo Opatovský vydá 20. marca nový album Overtime, ktorý predstaví fanúšikom a fanúšičkám aj na turné. Sériu koncertov odštartuje 21. marca v Prievidzi a ukončí 25. apríla v Nitre. Celkovo vystúpi v jedenástich slovenských mestách.
Na cestách ho budú sprevádzať uznávaní hudobníci, s ktorými predvedie jeho vlastné autorské piesne, nové verzie hitov Seala, Georgea Michaela, Lennyho Kravitza, Stinga alebo kapiel A-ha či Metallica. Počas večerov budú z pódií znieť swing, salsa, groove či bossa nova. „Fanúšikovia sa môžu tešiť na vynikajúcu hudobnú i vizuálnu šou. Muzikanti, s ktorými vyrazím na turné, patria na Slovensku do prvej ligy – klavirista Tomáš Gajlík, fantastický, iba 17-ročný bubeník Dávid Hodek a kontrabasista Róbert Ragan jr. Časť turné odohrajú aj kontrabasisti Peter Korman a Tomáš Baroš, teším sa na spoluprácu so saxofonistami Miroslavom Poprádim a Martinom Uherekom,“ uviedol interpret v rozhovore pre agentúru SITA.
Potešila by prezentácia albumu v zahraničí
Nápad nahrať album Overtime vznikol pred dvoma rokmi úplnou náhodou. „Dosť často hráme s muzikantmi rôzne džezové štandardy, ktoré preslávili moje najväčšie hudobné vzory, Tony Bennett, Frank Sinatra, Dean Martin či Nat King Cole. Napadlo nám, čo keby sme prearanžovali takýmto štýlom aj známe popové hity. Ako prvá ‚zaswingovala‘ skladba Paparazzi od Lady Gaga, ktorá mimochodom nahrala album práve s Tonym Bennettom a veľmi pomáha propagovať džez medzi mladými, čo je úžasné,“ prezradil spevák, ktorý sa na nahrávanie albumu dôkladne pripravoval. Aj vďaka tomu by si podľa neho novinka mohla nájsť poslucháčov a poslucháčky aj v zahraničí.
„Overtime ponúka okrem mojich autorských skladieb v slovenčine aj skladby, ktoré každý pozná z rádia, no na albume sú originálne zaranžované, o čo sa postaral český kontrabasista Jozef Fečo. Navyše, ku každej skladbe mám aj notový materiál, takže môžem hocikde na svete rozdať muzikantom noty, jedna poobedná skúška a večer hráme koncert. Dal som si záležať aj na angličtine, veľmi mi pomohol môj priateľ Paľo Janík, ktorý žil desať rokov v New Yorku. Pracovali sme na tom, aby mi angličtina znela mäkko a prirodzene. Každú skladbu sme nahrávali na viackrát. Postupne sa mi výslovnosť zlepšovala. V rámci štýlového swingovania som spolupracoval s najväčším odborníkom na swing, s Klaudiom Kováčom. Je to fantastický teoretik a klavirista, má vlastnú formáciu Nothing But Swing. Pri každej skladbe, či už to bola salsa, swing, bossa nova či groove, som sa snažil zachovať štýlovosť vo frázovaní a v celkovom speváckom výraze. Veľmi by ma potešila možnosť prezentovať album Overtime aj v zahraničí, práve na základe toho, akí kvalitní ľudia na projekte pracovali.“ objasnil.
Ako tínedžer bol viac depešák
Štúdiovka nie je spevákovým prvým počinom, v ktorom sa predstavil so svojím obľúbeným swingom. „Moji fanúšikovia si už pomaly zvykajú na moje občasné štýlové ‚odbočenie‘. Džezu a swingu som sa zľahka dotkol už na albume Swing & Latin z roku 2006. Dá sa povedať, že Overtime je jeho pokračovaním. Myslím si, že týmto projektom sa nám podarilo latku kvality posunúť opäť o trošku vyššie a ja len dúfam, že ľudia, ktorí si Overtime vypočujú, so mnou budú súhlasiť.“ vyjadril sa Opatovský.
Overtime obsahuje dovedna 13 skladieb. K spevákovým obľúbeným patrí napríklad prerábka hitu People Are People britskej kapely Depeche Mode. „Ako tínedžer som bol viac depešák (fanúšik Depeche Mode, pozn. SITA) ako metalista. Spomedzi všetkých skladieb je pieseň People Are People v štýle bossa nova moja najobľúbenejšia aj práve preto, že má veľmi originálny, osobitý aranžmán a úplne iný feeling ako originál,“ povedal.
Robo Opatovský plánuje s projektom Overtime nahrať aj ďalší album, ktorý by mohol priniesť viac autorských skladieb. „Na základe reakcií od ľudí, ktorým sa na albume páčia prearanžované moje vlastné skladby, plánujem, že nahrám štúdiovku, kde bude oveľa viac autorskej tvorby a s textami v slovenčine. Overtime znamená pre mňa veľkú slobodu. Neriešili sme hitovosť skladieb, nepodriaďovali sme sa súčasnému hudobnému trendu, neboli žiadne tlaky od vydavateľa, práve preto sme nahrávali v úžasnej pohode. Projekt Overtime vychádza v mojom vlastnom vydavateľstve a hlavnou ideou projektu je čo najviac hrať, prezentovať repertoár na koncertoch,“ prezradil.
Komerčné rádia kašlú na domácu scénu
Štyridsaťtriročný interpret, ktorý žil v rokoch 2002 a 2003 striedavo v Japonsku a na Slovensku, nezabúda sledovať domácu scénu. „Je škoda, že sa k novým piesňam od mojich kolegov dostanem prevažne cez internet. Jediná možnosť kde sa dajú prezentovať nové skladby je na Rádiu Slovensko. Komerčné rádia kašlú na domácu scénu. Ešte pár rokov dozadu to bolo jednoduchšie a podpora médií lokálnych interpretov bola oveľa väčšia. Hity sa tvorili v rádiách, ak sa poslucháčom pesnička páčila, kúpili si CD, prišli na koncert, podporovali svojho obľúbeného interpreta. Podľa mojej vlastnej skúsenosti všade v okolitých krajinách je podpora domácej scény prioritná a prirodzená. Jedinému, komu sa v poslednom období podarilo preraziť s novou skladbou, je Adam Ďurica. Veľmi mu držím palec, nakoľko je to veľmi talentovaný muzikant. Na druhej strane nemám pocit, že na Slovensku nemáme viac kvalitných spevákov, speváčok a kapiel s originálnymi skladbami,“ vyjadril sa.
Rodák z Trnavy, ktorý vyštudoval hru na klasickej gitare na konzervatóriu v Bratislave, vydal ostatný album Môj život v roku 2014 a neprestáva písať nové piesne. „Inšpirácia prichádza hocikedy a preto je veľmi dobre, že mám stále pri sebe telefón, do ktorého si môžem nápady nahrávať. Stáva sa mi, že idem v aute ‚kopne ma múza‘ a nahrám si melódiu do telefónu. V minulosti nosili autori pri sebe ceruzku a notový papier, dnes stačí telefón. Keď si nápad nahrám u mňa v štúdiu v sprievode gitary a vypočujem si ho na druhý deň, poprípade aj o týždeň a páči sa mi, je to dobrá melódia,“ uviedol Robo Opatovský.