Ako vplýva ľudský faktor na predaj

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
In form Marketing konferencia logo
In form Marketing konferencia logo

BRATISLAVA 7. októbra (WBN/PR) – Perfektné produkty, ktoré sa predávajú samé. Harmonická spolupráca marketingového a obchodného oddelenia. Science-fiction? Práve naopak. Zmeny na trhu si vyžadujú vzájomnú súhru oboch oddelení, spojenú s inováciami produktov.

Celou konferenciou Marketing that Sells 2010 sa nieslo posolstvo, ktoré výstižne vyjadril kľúčový prezentujúci Igor Brossmann: „Každá predstava má tendenciu sa realizovať.“ Úspešné produkty a predajné stratégie vyžadujú riadnu dávku predstavivosti. Aj zavedený produkt možno permanentne inovovať a zároveň rešpektovať. Iný, inovatívny pohľad na značku, produkt a smerovanie firmy patria k životu. Zákazník očakáva, že jeho značka ide stále vpred. „No len zapojení, zapálení ľudia na kľúčových pozíciách, ktorí veria produktu a sú jeho hovorcami, ho presadia,“ tvrdí Viliam Matušek z Baliarní obchodu, a.s. Poprad a upozorňuje: „Na potreby trhu však treba okamžite reagovať a komunikovať s obchodníkmi.“

Jasne stanovené kompetencie a zodpovednosť, komunikácia a spätná väzba. To sú kľúčové body vzťahu marketérov a obchodníkov aj podľa Tomáša Duffeka zo spoločnosti Henkel Slovensko: „V našej spoločnosti sa veľmi osvedčila rotácia pracovných pozícií medzi oboma oddeleniami.“ Vnútorný súboj totiž oslabuje sily, ktoré sú – najmä v súčasnosti – potrebné pre predaj a prácu s klientom. Rozhodujúce je zladiť rozdielne pohľady na spoločný záujem – prosperitu firmy. Vytvoriť konštruktívny dialóg, vzťahy a pravidlá v tíme. Práve firemné pravidlá, či skôr postupy, je vhodné mať vytvorené, pre prípad možného ohrozenia reputácie značky. Značka je totiž jedinou konkurenčnou výhodou, ktorú podnik skutočne vlastní a v dnešnej dobe sociálnych médií sa negatívne správy o nej šíria ľahko a rýchlo. Naopak, správne využitie sietí ako Facebook, Twitter či Libimseti.cz v kombinácii napríklad s event marketingom dokáže masívne zvýšiť predaj.

Výzvou zostáva zosúladenie krátkodobých a dlhodobých predajných cieľov. Veď práve ad hoc aktivity spôsobujú najväčšie konflikty medzi marketingom a predajom. Peter Skala z QUERDENKE odporúča mať spoločný cieľ a približovať sa k nemu v malých krokoch. Mať jasnú predstavu a tú potom vytrvalo realizovať až do úspešného konca.

Zdroj: IN FORM Slovakia

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie In Form Slovakia