Sociálna poisťovňa dočasne upravila možnosti využitia rezervačného systému, pomocou ktorého sa v bežnej prevádzke možno elektronicky objednať na termín spísania žiadosti o niektorý z dôchodkov priamo v pobočke.
Pandémia a skrátené úradné hodiny
Dôvodom je skrátenie úradných hodín pobočiek a obmedzenie pohybu návštevníkov v ich priestoroch v súvislosti s pandémiou. Aj napriek týmto opatreniam sa neobmedzuje možnosť žiadať o dôchodkové dávky.
Na oznámenie výšky dôchodku z cudziny majú penzisti už len týždeň, upozorňuje Sociálna poisťovňa
Rezervačný systém poisťovne sa bude preto dočasne využívať na elektronický zber formulárov, pomocou ktorých môžu poistenci iniciovať konanie o ich dôchodku. Sociálna poisťovňa o tom informovala v tlačovej správe.
Do troch dní sa ozve pracovník pobočky
Po vstupe do rezervačného systému na stránke www.socpoist.sk treba zadať druh dôchodku, ktorý chcete vybaviť, zadať pobočku alebo pracovisko podľa miesta trvalého bydliska žiadateľa a odoslať formulár.
Viac o téme: Ekonomické dopady koronavírusu
„Sociálna poisťovňa nepotvrdzuje prijatie mailu, ale približne do troch pracovných dní bude žiadateľa kontaktovať pracovník príslušnej pobočky a v závislosti od jeho konkrétnej situácie ho bude podrobne informovať o ďalšom postupe,“ uviedla poisťovňa.
Ak sa poistenec rozhodne doručiť žiadosť o spísanie žiadosti o dôchodok poštou alebo osobne do schránky pri vstupe do pobočky, môže tak urobiť a potom už bude nasledovať rovnaký postup ako v prípade elektronického podania.