NITRA 12. decembra (WebNoviny.sk) – Križovatku v srdci Priemyselného parku Nitra – Sever treba akútne prestavať, inak nastane „kolaps dopravy, aký Nitra ešte nezažila“.
Myslí si to Ondrej Ščurka, konateľ spoločnosti Nitra Invest, ktorá vlastní pozemky v priemyselnom parku. Križovatku treba podľa neho prestavať minimálne na pravouhlú, alebo v ideálnom prípade tu vytvoriť kruhový objazd.
Ščurka pripomenul, že doprava v širokom okolí priemyselného parku kolabovala už počas uzávierky privádzača z rýchlostnej cesty R1 do priemyselného parku od polovice septembra do polovice novembra. Privádzač odstavili pre výstavbu ďalšej dopravnej infraštruktúry v tomto úseku.
Výstavba Jaguaru prináša aj rozsiahle škody, MH Invest dá kraju vyše dva milióny eur na cesty
„Boli dni, keď som do priemyselného parku cestoval hodinu. Chcem apelovať na MH Invest – ak sa nevylepší situácia v priemyselnom parku, príde ku kolapsu, aký Nitra ešte nezažila a Nitrania si budú na toto obdobie asi dlho pamätať,“ podčiarkol Ščurka.
Žiadosti vo vlastnom záujme
Starostovia okolitých obcí, ktorých sa dopravná situácia v okolí priemyselného parku bezprostredne dotýka, by podľa neho mali vo vlastnom záujme žiadať, aby MH Invest ešte pred vybudovaním štvorprúdového pripojenia prebudoval križovatku v priemyselnom parku. „Keď už sa začne stavať a odstaví sa to, bude už neskoro,“ myslí si Ščurka.
Ako ďalej dodal, do nitrianskeho priemyselného parku už dnes prichádza denne vyše 10-tisíc ľudí. „Priemyselný park nie je len Jaguar. Každá jedna investícia, ktorá tam už existuje, sa rozširuje, a to takým spôsobom, že tam bude raz taká výroba,“ prízvukoval Ščurka.
Odstavenie privádzača z R1 bolo správne
Konateľ štátnej spoločnosti MH Invest Roman Sabo reagoval, že je mu ľúto, keď ich aktivity v parku spôsobujú akékoľvek problémy.
„Všetko, čo robíme, vychádza z nezávislých meraní a vyplýva z toho, čo nám hovoria experti a prognózy dopravných krokov. Treba si uvedomiť, že narábame s verejnými prostriedkami a nemôžeme postaviť komukoľvek všetko, čo si zmyslí. Musíme si všetko preštudovať,“ uviedol Sabo.
V Jaguar Land Rover Slovensko vznikla odborová organizácia, mala by riešiť aj platové podmienky
Odstavenie privádzača z R1 na dva mesiace bolo podľa neho správnym riešením, pretože keby sa stavalo počas jeho prevádzky, obmedzenia by trvali niekoľkonásobne dlhšie. „Bolo to, samozrejme, bolestivé, ale nikoho sme nestresovali dlhšie ako bolo nevyhnutne nutné,“ dodal.