Airbusu pri pristátí začali horieť brzdy, ČSA to popiera

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Airbus 321
Airbus 321 Foto: aviastar.org

KARLOVE VARY 2. januára (WEBNOVINY) – Metrové plamene šľahali v sobotu večer z podvozku pristávajúceho lietadla typu Airbus 321 spoločnosti ČSA v Karlových Varoch. Hovorca hasičov Martin Kasal v nedeľu pre tlačovú agentúru Mediafax uviedol, že oheň uhasil pilot systémom chladenia v lietadle, spoločnosť ČSA však tieto správy následne poprela.

Letecký dispečer po tom, ako krátko pred 21.00 zbadal horiaci podvozok lietadla, „vyrozumel miestnu podnikovú jednotku hasičov, ktorá k lietadlu vycestovala so zásahovou cisternou. Požiar podvozku signalizoval elektronicky aj v kokpite, (na čo) pilot lietadla okamžite spustil chladenie a dokončil pristávací manéver,“ povedal Kasal. Hasiči skontrolovali stroj, dohliadli na dohasenie pomocou chladiaceho systému lietadla, viac zasahovať nemuseli. „Ďalšie sily a prostriedky tak na letisku neboli potrebné. Pri pristátí bolo na palube 180 cestujúcich a sedem členov posádky. Nikto nebol v ohrození. V podvozku horelo brzdové obloženie, po dohode s miestnou jednotkou nebol povolaný ani vyšetrovateľ požiarov,“ dodal Kasal.

ČSA plamene dementuje

Hovorkyňa ČSA Hana Hejsková pre agentúru Mediafax oznámila, že lietadlo letelo z ruského Petrohradu. Podľa jej slov je ale tvrdenie hovorcu hasičov Martina Kasala týkajúce sa metrových plameňov nepresné. „České aerolínie zdôrazňujú, že správa o údajných plameňoch pri pristávaní A321 na linke Petrohrad – Karlove Vary, sa nezakladá na pravde,“ uviedla Hejsková. Podľa hovorkyne je po opakovanom preverení všetkých okolností s technikmi, ktorí boli priamo na mieste, s technikmi v pražskej centrále, operačnou kontrolou aj priamo s kapitánom lietadla, nutné konštatovať, že spomínané lietadlo nezaznamenalo žiadnu poruchu alebo poškodenie. Hejsková ďalej uviedla, že žiadny zo systémov nehlásil poruchu a žiadna časť lietadla následne nevykazovala známky akéhokoľvek poškodenia vzniknutého čo i len neštandardne vysokou teplotou.

„Toto môžem vzhľadom k starostlivej obhliadke lietadla technikmi, ktorí zložili a prekontrolovali všetko vrátane demontáže kolies podvozku a kontroly brzdového systému uviesť so stopercentnou istotou,“ uzavrela hovorkyňa ČSA. Podľa šéfa letovej prevádzky karlovarského letiska však dispečer na veži v tme videl rozžeravené brzdové obloženie pravého kolesa pristávajúceho lietadla. „Podľa dispečera bolo vidieť, ako rozžeravené obloženia v tme žeravie a lietajú z neho iskry, plamene však vidieť nebolo. Podľa následného zistenia neboli prekročené teplotné limity pre danú časť lietadla,“ vysvetlil pre Mediafax šéf letovej prevádzky Jiří Simmer.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie České aerolinie