PARÍŽ 27. mája (WEBNOVINY) – Piloti lietadla spoločnosti Air France, ktoré sa pred necelými dvoma rokmi zrútilo do Atlantického oceánu, mali tesne pred haváriou na svojich prístrojoch konfliktné informácie o rýchlosti.
Vyplýva to z informácií získaných z čiernych skriniek, ktorých obsah v piatok zverejnil Úrad vyšetrovania a analýz pre bezpečnosť civilného letectva (BEA).
Záznamy tiež ukazujú, že pád lietadla do mora trval tri a pol minúty, čo znamená že padalo nosom hore asi 3300 metrov za minútu.
Prístroje v kokpite ukazovali dve rôzne rýchlosti, pričom jedna z nich prudko klesala. Potvrdzuje to predchádzajúce dohady, že na havárii sa podpísali nefunkčné vonkajšie merače rýchlosti (Pitotove trubice), ktoré boli pravdepodobne pokryté ľadom. V čase vypuknutia problémov si bol kapitán oddýchnuť a nenachádzal sa v kokpite. Po návrate podľa záznamov však už neprevzal kontrolu nad lietadlom.
https://www.youtube.com/watch?v=MWrr_aOVvT8
Piloti podľa získaných údajov po dvoch hodinách a ôsmich minútach letu mierne zmenili kurz, aby sa vyhli turbulenciám. Asi o dve ďalšie sa vypol autopilot, keď prístroje začali ukazovať, že rýchlosť sa príliš znížila. V tom čase sa tiež ozvalo varovanie o zastavení motora, ktoré však vzápätí prestalo. „Stratili sme rýchlosti,“ povedal jeden z pilotov už v čase, keď začalo lietadlo prudko klesať, čo sa im však nepodarilo zastaviť.
https://www.youtube.com/watch?v=gsWhbVOIx3s