Najviac vozidiel sa predalo tradične v Česku. Nasleduje Slovensko, na ktoré sa začína doťahovať Poľsko.
Napriek spomaleniu, ktoré bolo vlani viditeľné v celom sektore nových aj ojazdených vozidiel, dosiahla skupina AURES Holdings aj v roku 2019 rekord v počte predaných vozidiel. V sieti 57 predajných a výkupných pobočiek AAA AUTO si kúpilo zánovné a ojazdené autá 86 000 zákazníkov, čo je o 3 000 viac ako v roku 2018. V Českej republike si s počtom 47 000 predaných vozidiel skupina udržala pozíciu najväčšieho domáceho predajcu automobilov v rámci jedného subjektu. Na Slovensku si v niektorej z pobočiek spoločnosti kúpilo auto viac ako 18 000 zákazníkov. Najväčší rast dosiahla spoločnosť v Poľsku, kde predala oproti roku 2018 o 58 % viac áut, celkovo takmer 15 000.
„Teší ma, že aj keď nie je situácia na trhu príliš priaznivá, dokázali sme v rámci skupiny udržať rast predajov a s 86 000 vozidlami ešte o niekoľko tisíc prekonali minuloročný rekord. Rok 2019 je teda zatiaľ najúspešnejším v histórii spoločnosti nielen podľa počtu predaných vozidiel, ale aj z hľadiska rozvoja pobočkovej siete, ktorá sa rozrástla už na 57 predajných a výkupných miest. Najväčšia vďaka za to patrí našim takmer trom tisíckam zamestnancov, ale aj skoro 170 tisícom zákazníkov, ktorí si od nás minulý rok auto kúpili, alebo ho u nás predali,“ uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva spoločnosti AURES Holdings, ktorá medzinárodnú sieť autocentier AAA AUTO prevádzkuje.
Pri súčasnom vývoji predajov možno očakávať, že sieť autocentier AAA AUTO privíta počas tohtoročného leta už svojho dva a pol miliónteho zákazníka. „Od doby po kríze sme dokázali v rámci strednej Európy naše predaje viac než zdvojnásobiť a verím, že aj vďaka pokračujúcej expanzii v Poľsku a rozširovaniu či rekonštrukcii pobočiek v ostatných krajinách tento rok počet zobchodovaných áut ešte výrazne zvýšime,“ dodala Karolína Topolová. V súčasnosti má sieť AAA AUTO v Poľsku 13 pobočiek, do konca tohto roka plánuje zvýšiť ich počet na dvadsať. „Očakávame, že sa Poľsko v tomto roku stane s viac ako 20 000 predanými vozidlami našim druhým najväčším trhom. Tým bolo doteraz Slovensko s 18 000 automobilmi ročne,“ doplnila Topolová.
Predaje vozidiel v sieti AAA AUTO za posledných 10 rokov
Najpredávanejším vozidlom je už dlhodobo Škoda Octavia. Ťahúňom je obzvlášť v Českej republike a na Slovensku, kde obsadila s prehľadom prvé miesta. V Poľsku jej patrí tretia pozícia, v Maďarsku až štvrtá. Druhé a tretie miesto u nás a v Čechách obsadili dva veľmi obľúbené modely, ktorými sú Škoda Fabia a Volkswagen Passat. Zaujímavosťou je, že zatiaľ čo menšia Škoda je v ČR a SR druhým najobľúbenejším vozidlom a v Poľsku jej patrí 5. pozícia, v Maďarsku je až na 19. mieste. V Maďarsku sú všeobecne obľúbené pre nás nie až tak bežné autá ako napríklad Suzuki Swift, Opel Corsa, Suzuki Ignis alebo Mazda 3. V Poľsku a Maďarsku je na prvom mieste Opel Astra. Veľmi obľúbený je tu tiež Ford Focus obhajujúci druhú pozíciu. Skokanom roka je Škoda Rapid, ktorá sa posunula v ČR až na 4. pozíciu a v celej skupine je na 6. mieste.
TOP 10 najpredávanejších vozidiel v sieti AAA AUTO v roku 2019
ČR | SR | Poľsko | Maďarsko |
Škoda Octavia | Škoda Octavia | Opel Astra | Opel Astra |
Škoda Fabia | Škoda Fabia | Ford Focus | Ford Focus |
VW Passat | VW Passat | Škoda Octavia | Suzuki Swift |
Škoda Rapid | VW Golf | VW Golf | Škoda Octavia |
Škoda Superb | Škoda Superb | Škoda Fabia | VW Golf |
Hyundai i30 | KIA Sportage | Renault Clio | Opel Corsa |
VW Golf | Kia Ceed | Renault Megane | Suzuki Ignis |
Ford Focus | Opel Astra | Opel Corsa | Renault Megane |
Ford Mondeo | Škoda Rapid | Opel Insignia | Mazda 3 |
Škoda Yeti | Ford Focus | VW Passat | Suzuki SX4 |
V roku 2019 opäť výraznejšie v obľube poskočili vozidlá SUV, ktorých sa v sieti autocentier AAA AUTO predalo o 14 % viac ako v predchádzajúcom roku. Zaujímavosťou je, že väčšinou nešlo o autá s náhonom na všetky štyri kolesá. Významnejšie stúpol tiež záujem o off-roady (nárast o 11 %) a o MPV (nárast o
8 %). V celkovom súhrne si ale stále 35 % zákazníkov kupuje hatchback a 24 % kombi.
Trendom uplynulého roka bol zvýšený záujem o benzínové varianty áut. V sieti autocentier AAA AUTO si
55 % zákazníkov odviezlo benzínový automobil. „Snáď vôbec prvýkrát v našej takmer tridsaťročnej histórii klesol dopyt po dieseloch tak výrazne. Týchto automobilov sa predalo v celej sieti menej ako v minulom roku, a to prevažne v prospech benzínových áut,“ doplnila Topolová. Z alternatívnych pohonov najvýraznejšie rastie záujem o hybridné vozidlá, vlani bol nárast viac ako dvojnásobný.
Suverenitu si držia vozidlá s manuálnou prevodovkou, ktoré si v roku 2019 v sieti AAA AUTO kúpilo
83 % zákazníkov. Vozidlá s automatickou prevodovkou si ale výrazne polepšili, konkrétne o 13 %. V Českej republike si automat zvolilo o 7 % zákazníkov viac ako v roku 2018, na Slovensku bol nárast dokonca až o 12 %.
Inzercia