ČESKÉ BUDEJOVICE 20. februára 2017 (WBN/PR) – Na 27. ročníku prestížnej medzinárodnej degustačnej súťaže o Zlatú pivnú pečať, udeľovanú v rámci pivovarníckej prehliadky International Beer Festival Budweis, opäť vynikal pivovar Hurbanovo. Najprestížnejšia pivovarnícka súťaž v susedných Čechách sa uskutočnila v dňoch 13. – 18. februára 2017 v Českých Budějoviciach. V tomto roku sa na nej zúčastnili dve stovky výrobcov so zhruba 1000 vzorkami piva a cideru, ktoré si merali sily v 30-tich súťažných kategóriách. Značky Zlatý Bažant a Strongbow z Hurbanova v tejto súťaži získali celkovo 2 zlaté, 3 strieborné a 2 bronzové medialové umiestnenia. Z portfólia spoločnosti HEINEKEN Slovensko ocenila odborná porota aj kvalitu piva Krušovice Černé, ktoré získalo Bronzovú pivnú korunku.
Pivá z portfólia spoločnosti HEINEKEN Slovensko získali mimoriadny úspech v kategórii tmavých pív. Tejto kategórii jednoznačne triumfovalo pivo Zlatý Bažant Tmavé, ktoré sa umiestnilo na prvej priečke a získalo prestížnu Zlatú pivnú pečať. Na treťom mieste v tejto kategórii sa umiestnili Krušovice Černé, ktoré sa vyrábajú v kráľovskom pivovare v Krušoviciach a na slovenský trh sa dovážajú.
Odbornú porotu v Čechách už tradične oslovila kvalita a chuť nealkoholického piva Zlatý Bažant Nealko, ktoré v kategórii nealkoholických pív získalo Striebornú pivnú pečať.
Zlatý Bažant zároveň dominoval aj kategórii radlerov. V súťaži miešaných nápojov z piva získala najobľúbenejšia príchuť spomedzi alkoholických radlerov Zlatý Bažant Radler Citrón Striebornú pivnú pečať. Zo zisku Bronzovej pivnej pečate sa v tejto kategórii tešil Zlatý Bažant Grapefruit. Minuloročná novinka úplne bez obsahu alkoholu Zlatý Bažant Radler 0.0% s príchuťou Levanduľa – Čierna Ríbezľa sa umiestnila tesne za osvedčenými príchuťami na štvrtom mieste.
Okrem tradičných pivovarníckych kategórií organizátori súťaže už po druhý raz pripravili v Českých Budějoviciach aj prehliadku tých najlepších ciderov. Rovnako ako pred rokom, aj teraz tejto kategórii dominoval cider Strongbow vyrábaný v závode Hurbanovo, ktorý získal všetky medialové umiestnenia. Na prvom mieste sa umiestnila jeho tradičná príchuť Strongbow Gold Apple, druhú priečku obsadila minuloročná úspešná novinka Strongbow Dark Fruit, a tretie miesto obsadil Strongbow Elderflower, ktorý sa zatiaľ na slovenskom trhu nepredáva.
„Súťaž o Zlatú pivnú pečať v Českých Budějviciach patrí k najprestížnejším nielen v Čechách a na Slovensku, ale aj v celoeurópskom meradle. Zisk siedmich medailových umiestnení pre značky Zlatý Bažant a Strongbow spolu s bronzom pre Krušovice je pre nás obrovským ocenením pivovarníckeho majstrovsta a kvalitnej práce, ktorú v našej spoločnosti každodenne vykonávame. Sme radi, že kvalitu z Hurbanova oceňujú rovnako pivní experti, ako aj samotní konzumenti, ktorí si naše pivo vychutnávajú,“ zhodnotil Odin Goedhart, generálny riaditeľ spoločnosti HEINEKEN Slovensko.