Zodpovednosť v digitálnej ére – osveta (o) kybernetickej bezpečnosti

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Rsr.jpg
Foto: Americká obchodná komora

BRATISLAVA 2. októbra 2018 (WBN/PR) – Exponenciálny rast digitálnej ekonomiky ide ruka v ruke s rastúcim významom informačnej bezpečnosti a ochrany údajov. Kybernetická bezpečnosť sa preto musí stať jednou z priorít pre vedenie každej firmy. Zároveň je nevyhnutné aktívne pracovať s mladými ľuďmi, aby sa správali v digitálnom priestore omnoho zodpovednejšie. Na týchto odporúčaniach sa zhodli odborníci na kybernetickú bezpečnosť z verejného aj súkromného sektora na konferencii organizovanej Americkou obchodnou komorou v SR.

Kybernetická bezpečnosť sa s pribúdajúcimi medializovanými útokmi dostáva čoraz viac do pozornosti firiem aj širokej verejnosti. Podľa globálneho prieskumu KPMG top manažéri považujú bezpečnosť za prioritu č. 1, avšak takmer 80% tvrdí, že na kybernetický incident sú pripravení „tak trochu“. „Ak však má niečo najvyššiu prioritu, prečo je väčšina pripravená len “ tak trochu“? V praxi vidíme stále veľký priestor na posilnenie osvety a zlepšenie pripravenosti manažérov zodpovednejšie sa pripraviť na kybernetické hrozby,“ dopĺňa Pavol Adamec, Výkonný riaditeľ pre manažment rizika v KPMG.

Slovensko posilňuje svoje kapacity potrebné pre ochranu kritickej infraštruktúry a zároveň od 1.4. platí nový Zákon o kybernetickej bezpečnosti. „Nový zákon vytvára tlak na to, aby sa firmy naprieč všetkými odvetviami lepšie pripravili na kybernetické hrozby a chránili tak služby, ktoré poskytujú svojim zákazníkom, a tak v konečnom dôsledku chránili aj seba,“ dopĺňa Rastislav Janota, predseda Výboru pre kybernetickú bezpečnosť Národného bezpečnostného úradu SR.

V Americkej obchodnej komore považujeme za kľúčové, aby verejný, súkromný a akademický sektor aktívne spolupracovali na témach relevantných pre ekonomiku Slovenska. Spoločnosti po celom svete venujú čoraz väčšiu pozornosť téme kybernetickej bezpečnosti a je dôležité, aby sme v tomto trende pokračovali aj na Slovensku. Aj preto sme sa rozhodli zorganizovať túto konferenciu,“ uvádza Ronald Blaško, výkonný riaditeľ Americkej obchodnej komory v SR.

Partnermi podujatia boli spoločnosti AON, ESET, Aliter Technologies a AT&T. Mediálnymi partnermi boli Denník N, Euractiv.sk, PC Revue a SITA.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Americká obchodná komora