Klienti Sociálnej poisťovne robia chyby pri vypĺňaní elektronických formulárov k pandemickým nemocenským dávkam. Tieto chyby potom bránia formuláre úspešne odoslať.
Formulár musí byť kompletne a správne vyplnený
Ako upozorňuje poisťovňa v tlačovej správe, formulár je možné odoslať stlačením tlačidla „Potvrdiť“ len v prípade, ak je kompletne a správne vyplnený. Ak niektoré údaje nie sú vyplnené alebo sú vyplnené nekorektne, používateľ je informovaný o tom, že formulár nie je v poriadku.
Viac o téme: Ekonomické dopady koronavírusu
Poisťovňa odporúča poistencom, aby nezabudli začiarknuť tzv. checkbox pri uvedení čísla účtu. Ide totiž o najčastejšiu chybu pri žiadosti o pandemickú nemocenskú dávku.
Kto má a kto nemá od 11. januára nárok na pandemickú OČR?
Klient klikne na štvorček pri vete „Čestne vyhlasujem, že ak som uviedol číslo účtu inej osoby, majiteľ účtu mi dal súhlas so zasielaním dávky na tento účet.“ Táto veta sa zobrazuje po zadaní čísla účtu, na ktorý má poisťovňa dávku zaslať.
Rodné číslo v nesprávnom tvare
Ďalšou chybou, ktorú Sociálna poisťovňa registruje je, že žiadateľ o dávku zadáva rodné číslo v nesprávnom tvare. „Správne ho treba zadať ako rad číslic, teda bez medzier a lomky,“ upozornila poisťovňa.
Sociálna poisťovňa počas koronakrízy pripravila pre klientov niekoľko elektronických formulárov, ktorými si môžu uplatniť nárok na pandemické nemocenské dávky.
Vďaka nim si o nemocenské dávky môžu požiadať online z pohodlia domova. Tieto formuláre sú podľa poisťovne vytvorené tak, aby práca s nimi bola jednoduchá a mohli ich využiť aj tí, ktorí nemajú občiansky preukaz s aktivovaným elektronickým čipom.
„Využívanie elektronických formulárov je v súčasnej krízovej situácii dôležitejšie ako kedykoľvek predtým. Klienti takto prispievajú k rýchlejšiemu spracovaniu pandemického nemocenského i ošetrovného a Sociálna poisťovňa im dávky môže vyplatiť včas,“ dodala poisťovňa.