BRATISLAVA 17. októbra (WebNoviny.sk) – Hodnota značky Slovenskej republiky v rebríčku, ktorý každoročne zostavuje britská konzultačná spoločnosť Brand Finance, v tomto roku klesla na 60. miesto z vlaňajšieho 57. miesta. Značka štátu podľa spoločnosti podporuje prílev investícií, zvýhodňuje export krajiny a láka turistov.
Značku Slovenska v tomto roku Brand Finance ocenila na 59 miliárd USD, čo je menej o deväť percent oproti vlaňajším 65 miliardám USD. Najhodnotnejšia je podľa firmy, ktorá rebríček zverejnila na svojej internetovej stránke, značka USA. Ocenila ju na 19,703 biliónov USD, čo je oproti vlaňajšku rast o dve percentá.
Po USA majú v tomto roku najvyššiu hodnotu značky Číny, Nemecka, Veľkej Británie a Japonska. Z našich susedov je najhodnotnejšia značka Poľska, ktorá rovnako ako vlani zostala na 20. mieste. Nasleduje Rakúsko, ktoré kleslo na 25. z 22. miesta. Česká republika, ktorá vlani bola na 41. mieste, má teraz 42. najcennejšiu značku. Maďarsko kleslo na 53. z 52. priečky. Ukrajinská značka zaznamenala tohto roku v rámci rebríčka najvýraznejší pád, a to na 68. miesto z 53. pozície.
Z hľadiska investícií je podľa tohtoročnej štúdie hodnoty značiek štátov na prvom mieste Singapur, ktorý získal investičné skóre 90,9 bodu z možných 100. Druhou najlepšou krajinou z hľadiska investícií je Švajčiarsko, ktoré má investičné skóre 89,7 bodu, a treťou Hongkong (skóre 88,9 bodu). USA sa umiestnili na deviatom mieste s investičným skóre 82,8 bodu.