Portál Shopcity.sk začal svoju pôsobnosť na trhu zľavových portálov 6. októbra 2010.
Pôvodnými vlastníkmi spoločnosti Shopcity boli vtedy Július Krištofík ako väčšinový majiteľ a konateľ a spoločnosť AM PM Digital, s.r.o. ako menšinový majiteľ. Portál sa venoval sprostredkovaniu predaja služieb a tovaru v oblasti cestovania, beauty, kultúry, gastra, či adrenalínu.
Vekovo to boli prevažne zákazníci od 19 do 35 rokov a vzhľadom na benefitný program mal portál viacero korporátnych zákazníkov.
Ako dôvody uvádza privysoké a nepremyslené investície do marketingu, systémovú chybu s pripisovaním bonusových kreditov a nezvládnuté riadenie predchádzajúcim manažmentom spoločnosti.
Konateľ spoločnosti Shopcity.sk, s.r.o. Peter Ježó pre agentúru SITA povedal, že vynakladanie prostriedkov na marketing síce na jednej strane pomohlo vybudovať silnú značku, avšak postupne to dostalo portál do značných finančných problémov.
Chýbal kapitál
Firma vytvorila motivačný systém odmeňovania za nákupy. No systémovou chybou sa zákazníkom pripisovali kredity vo výške niekoľko desiatok tisíc eur.
„Po odhalení chyby sme systém okamžite upravili. Tým sa podarilo zabrániť ďalšiemu využívaniu omylom vydaných kreditov, avšak značnú časť zákazníci stihli využiť,“ povedal Ježó.
Keď firma prišla na problémy, nastala výmena vedenia. Zoptimalizovala sa časť investícií, procesy vo firme a celkové náklady. Aj napriek tomu sa podľa Ježa ukázalo, že bez ďalšieho kapitálu nebude firma schopná prevádzku udržať. „Firma ako taká stále vytvárala zaujímavé obraty a zisky, ale vďaka mínusu, ktorý vytvorilo predchádzajúce vedenie, bola dlhodobo v strate,“ povedal Ježó.
Nevyplatení klienti
Spoločnosť preto začala intenzívne rokovania o vstupe nového investora. S jeho pomocou sa podarilo podstatne zefektívniť činnosť, čiastočne oživiť cash-flow a vyplatiť viaceré záväzky. Na udržanie prevádzky však podľa Ježa potrebovali ďalší kapitál.
Na základe toho sa uskutočnili rokovania s ďalšími možnými investormi. Tí prejavili záujem, pretože segment zliav podľa Ježa vnímajú ako zdravý a vidia v ňom potenciál na investície. No v pondelok 19. augusta sa rokovania ukončili bez uzatvorenia finálnej dohody.
Dôvodom bolo podľa Ježa aj to, že sa vzájomne nezhodli na podieloch vo firme. „Po vyhodnotení situácie sme urobili potrebné kroky a rozhodli sme sa, že činnosť ukončíme vyhlásením konkurzu,“ povedal Ježó.
V súčasnosti má spoločnosť nevyplatených niekoľko klientov a poskytovateľov. Všetci veritelia dostanú možnosť prihlásiť svoje pohľadávky na príslušnom sude. „Vzniknutá situácia ohľadne Shopcity nás mrzí o to viac, že sme si ju spôsobili sami, zatiaľ čo samotný trh so zľavami problémy nemá. Práve naopak, každoročne rastie a zľavové portály sú stále obľúbené,“ dodal Ježó.