BRATISLAVA 15. marca (WEBNOVINY) – Ženy sú pri výbere počítača oveľa pragmatickejšie ako si muži myslia. Konštatuje to prieskum spoločnosti Intel, ktorý sa uskutočnil v ČR, Maďarsku a Slovensku medzi 1 877 ľuďmi vo veku 20 až 40 rokov. Z celkového počtu účastníkov bolo 1239 žien a 638 mužov.
Ako úplne mylný sa ukázal podľa firmy Intel názor, že ženy si vyberajú notebooky podľa farby či dizajnu a na výkon alebo procesor vôbec neberú ohľad. „Pri výbere nového počítača sa ženy riadia predovšetkým podľa jeho výkonu, nasleduje výdrž batérie, cena, procesor a funkcie,“ uviedol manažér pre maloobchodný predaj spoločnosti Intel Martin Vařbuchta.
Farba počítača je u žien nepodstatná
Zároveň dodal, že dizajn, dotykové ovládanie a farba sú až ďalšie v poradí. Muži na prvom mieste preferujú výkon, nasledovaný procesorom a cenou. Slovenky by zaplatili podľa prieskumu za svoj vysnívaný laptop 510 eur a muži 595 eur.
Farba počítača nehrá pre takmer 43 % žien rolu, pričom v Českej republike je to dokonca 54 %. „Vo farebnej palete u žien na Slovensku prekvapivo víťazí konzervatívna čierna pred striebornou a ďalšími výraznejšími farbami,“ podotkol Vařbuchta. Podľa neho v porovnaní so ženami v ČR a SR volia Maďarky farby, ktoré sú viac v súlade so stereotypmi vychádzajúcimi z pohlavia, ako je napríklad ružová a biela.
Možnosť odnímania obrazovky je lákavá pre obe pohlavia
Z prieskumu ďalej vyplynulo, že obe pohlavia sa zhodujú pokiaľ ide o možnosti odpojiť od notebooku obrazovku a používať ju samostatne ako tablet. Konvertibilitu zariadení by uvítalo 71,5 % žien a 70 % mužov.
Za prístroj s odnímateľnou obrazovkou by potom väčšina žien, konkrétne 81 %, bola ochotná priplatiť maximálne do 120 eur. „Pokiaľ dáme ženám na výber medzi tabletom a kategóriou dva v jednom a ultrabookom, osemkrát viac žien by si vybralo zariadenie dva v jednom, u mužov by to bolo dokonca jedenásťkrát viac,“ tvrdí firma.
Pre 86 % žien je dôležité, aby bez problémov vedeli prenášať ich laptop z domu do práce, cestovať s ním a využívať výhody mobility. Optimálna hmotnosť laptopu je pre viac ako polovicu respondentiek medzi jedným kilogramom až jeden a pol kilogramom a takmer 20 % žien by chcelo notebook ľahší ako jeden kilogram.