KOŠICE 1. mája (WEBNOVINY) – Študenti, väčšie či menšie skupiny turistov a rodiny s deťmi budú môcť od 1. mája cestovať vlakmi Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s. (ZSSK) a Košickej detskej historickej železnice výhodnejšie.
OZ Detská železnica Košice
Občianske združenie Detská železnica Košice vzniklo v roku 2011. Od roku 2012 je jediným prevádzkovateľom Košickej detskej historickej železnice.
Združenie sa v roku 2012 stalo výhradným vlastníkom všetkých rušňov a osobných vozňov, ktoré k Detskej železnici prináležia.
Medzi nimi aj takmer 130-ročného parného rušňa Katka, ktorý je najstarším prevádzkovaným rušňom vo Visegrádskom regióne a je symbolom košickej Detskej železnice.
Balíček v oboch prípadoch zahŕňa trojdňový spiatočný cestovný lístok vlakom ZSSK z ktorejkoľvek železničnej stanice či zastávky do Košíc a späť v 2. vozňovej triede s platnosťou do 24. hodiny 3. dňa platnosti.
Ponuka neplatí vo vlakoch kategórie IC a vybraných komerčných vlakov, pričom dostanú aj spiatočný lístok na celú trať Košickej detskej historickej železnice.
Časovo limitovanú ponuku môže využiť minimálne 10-členná skupina cestujúcich do 20 rokov s cieľom navštíviť metropolu východného Slovenska a previezť sa vláčikom Košickej detskej historickej železnice. Cena lístka pre jedného cestujúceho je osem eur.
Balíček mini môže využiť rodina s deťmi alebo malá skupina cestujúcich s deťmi. Túto ponuku môže využiť dvojčlenná až maximálne päťčlenná skupina, pričom podmienkou je účasť jedného cestujúceho staršieho ako 18 rokov a aspoň jedného dieťaťa do 15 rokov. Cena pre dospelého je 15 eur a pre dieťa do 15 rokov 10 eur.
„Už dlhšie spolupracujeme s Čiernohronskou železnicou v Čiernom Balogu a v tomto roku sme sa rozhodli, že do našej ponuky zaradíme aj Košickú detskú historickú železnicu na podobnom princípe, čím ponúkneme ďalšiu možnosť spoznávať zaujímavosti na Slovensku,“ povedal Stanislav Kočí, riaditeľ Sekcie marketingu zo Železničnej spoločnosti Slovensko.
Riaditeľ OZ Detská železnica Ľubomír Lehotský informoval, že v minulom roku Detská železnica prepravila viac ako 30-tisíc cestujúcich, prevažne z Košického a Prešovského kraja. „Boli by sme radi, keby čaro Košíc a jedinečnej úzkorozchodnej trate s najstarším prevádzkovaným parným rušňom v strednej Európe odhalili aj cestujúci z ostatných kútov Slovenska,“ uviedol Lehotský.