BRATISLAVA 16. septembra (WBN/PR) – Verejnosť už rozhodla, ktorá z inštitúcií najlepšie komunikuje so zákazníkom. Hlasovanie na www.cenyhermes.sk v rámci nového projektu Hermes Komunikátor roka 2013 je ukončené. Koho si ľudia vybrali sa dozvieme 27. septembra 2013 na odbornej konferencii v Bratislave.
Okrem víťazov verejného hlasovania organizátor projektu na konferencii ocení aj najlepšie komunikujúce inštitúcie, ktoré určí odborná porota. „Hlasovanie verejnosti je oddelené od hlasovania odbornej poroty. Sme veľmi zvedaví, ako komunikáciu inštitúcii so zákazníkom vnímajú bežní ľudia, ktorí s nimi prichádzajú do kontaktu a ako odborníci,“ povedala v tejto súvislosti Zuzana Tichá z agentúry Made in Media, s.r.o., ktorá projekt organizuje.
Aktuálne porota rozhoduje o nominovaných inštitúciách v nasledujúcich kategóriách:
Kategória BANKOVNÍCTVO:
-Československá obchodná banka, a.s.
-Prima banka Slovensko, a.s.
-Tatra banka, a.s.
-Poštová banka, a.s.
-Prvá stavebná sporiteľňa, a.s.
-VÚB, a.s.
-Slovenská sporiteľňa, a.s.
Kategória POISŤOVNÍCTVO:
-Generali Slovensko poisťovňa, a.s.
-Allianz-Slovenská poisťovňa, a.s.
-ČSOB Poisťovňa, a.s.
-AXA pojisťovna, a.s. pobočka poisťovne z iného členského štátu
-KOOPERATÍVA poisťovňa, a.s. Vienna Insurance Group
-MetLife Amslico poisťovňa, a.s.
-Union poisťovňa, a.s.
Kategória TELEKOMUNIKÁCIE:
-Orange Slovensko, a.s.
-Slovak Telekom, a.s.
-O2 (Telefónica Slovakia, s.r.o.)
-TESCO mobile (Telefónica Slovakia, s.r.o.)
-FunFón (Orange Slovensko, a.s.)
-UPC BROADBAND SLOVAKIA, s.r.o.
Kategória OBCHODNÉ REŤAZCE:
-Lidl Slovenská republika, v.o.s.
-COOP Jednota Slovensko, spotrebné družstvo
-CBA Slovakia, s.r.o.
-Kaufland Slovenská republika, v.o.s.
-BILLA, s.r.o.
-TESCO STORIES SR, a.s.
-Hypernova (AHOLD Retail Slovakia k.s.)
Hlavným odborným garantom projektu Hermes Komunikátor roka 2013 je Katedra marketingovej komunikácie FF UK v Bratislave. Podľa vedúceho katedry Prof. Pavla Horňáka je projekt jedinečný vďaka dôrazu, ktorý sa kladie na názor zákazníka: „Kto iný vie najlepšie ako komunikuje banka, poisťovňa, operátor, alebo obchodný reťazec ak nie ich zákazníci. A práve tí nastavili týmto inštitúciám zrkadlo či už v hlasovaní verejnosti, alebo v mystery analýze, ktorá poslúži ako podklad pre porotu pri jej rozhodovaní.“
Verejnosť hodnotila nominované inštitúcie na základe vlastných skúseností v oblasti komunikácie a vzťahov s verejnosťou prostredníctvom hlasovania v mesiacoch júl a august 2013 na www.cenyhermes.sk. Vyberala pritom z piatich kategórií: Bankovníctvo, Poisťovníctvo, Obchodné reťazce, Telekomunikácie a Verejná správa.
Nominované boli všetky inštitúcie, ktoré možno na základe predmetu podnikania zaradiť do príslušných kategórií. Porota nezávisle od verejnosti momentálne hodnotí nominované inštitúcie, ktoré sú výsledkom kvantitatívneho prieskumu agentúry MEDIAN SK, s.r.o. Podľa riaditeľa Jindřicha Bardona sa v ňom zamerali na znalosť značky a používateľnosť produktov a služieb príslušnej inštitúcie. „Reprezentatívny kvantitatívny prieskum sme realizovali na vzorke viac ako 3 000 respondentov v období november 2012 až marec 2013.“
V nominovaných inštitúciách následne Katedra marketingovej komunikácie FF UK v Bratislave uskutočnila kvalitatívny prieskum komunikácie firmy so zákazníkom. Realizoval sa formou mystery callingu, po zaškolení a pod odborným dohľadom výskumnej agentúry AKO, s.r.o.: „Každá z nominovaných inštitúcií bola podrobená mystery prieskumu, pričom sme postupovali podľa totožných mystery scenárov v rámci konkrétnej kategórie, aby boli zachované rovnaké podmienky pre hodnotené inštitúcie,“ upresnila riaditeľka AKO, s.r.o. Kamila Hříchová.
Konečné rozhodnutie je teraz na odbornej porote. Tá je povinná prihliadať na výsledky mystery prieskumu.