BRATISLAVA 22. mája 2018 (WBN/PR) – Klub podnikových médií na slávnostnom odovzdávaní cien vyhlásil výsledky 15. ročníka súťaže formátov internej a externej komunikácie Podnikové médium roka. Počas roka sa firmy, agentúry, ale i štátne a mimovládne organizácie, mestá a obce mohli prezentovať takmer všetkými formami komunikácie bez rozdielu cieľovej skupiny.
V 13 kategóriách sa v 15. ročníku súťaže stretlo viac ako 280 prác z celého Slovenska. O umiestnenie v súťaži bojovali komerčné, ale i štátne či príspevkové organizácie. Porota brala do úvahy finančné možnosti, za akých daný subjekt tvorí svoj materiál. Napríklad samospráva nikdy nemôže konkurovať veľkým komerčným spoločnostiam, ktoré majú viac financií na komunikáciu.
„15 rokov ubehlo veľmi rýchlo. V začiatkoch súťaže k nám chodili záujemci vznikajúcich súkromných spoločností, aby sa dozvedeli o činnosti a o podstate práce v podnikových médiách. Dnes sme, samozrejme, omnoho ďalej. Môžeme pozorovať, že napríklad v úrovni komunikácie mestá a obce doháňajú veľké komerčné spoločnosti,“ hovorí Monika Kozelová, riaditeľka súťaže a dodáva. „Myslím, že okrem zápolenia o prvé miesta, je táto súťaž aj o konfrontovaní sa s inými tvorivými tímami, o konkurencii a posúvaní kvality podnikových médií.“
Hodnotenie poroty je jednoduché. Školskými známkami hodnotia každú prácu podľa jednotlivých kritérií, ako je napríklad obsah, grafika, nápaditosť, výber tém… Napriek tomu je posudzovanie pre porotcov zložité, lebo sa medzi súťažnými médiami strácajú kvalitatívne rozdiely.
Porota sa nakoniec zhodla aj v udelení špeciálnej ceny GRAND PRIX pre Slovak Telekom, a. s. a ich kampaň #nezivimpredsudky. Túto kampaň prihlásil operátor do kategórie Voľné formy, z ktorej si odniesol 1. miesto. „Interné kampane majú dlhé roky nezastupiteľné miesto v internej komunikácii našej spoločnosti. Pravidelne prichádzajú s posolstvami, ktoré reflektujú potreby firmy a zároveň sú aj odpoveďou na svet okolo nás, či už ten pracovný alebo osobný,“ Povedala Simona Sýkorová, poradkyňa internej komunikácie Slovak Telekom a dodáva „Najsilnejšie sa zapíšu tie kampane, ktoré apelujú na emóciu zamestnancov a pomáhajú im tak pracovne ako aj osobnostne. Takto nastavené kampane majú veľmi silnú spontánnu znalosť a ich odkazy pretrvávajú v hlavách kolegov veľmi dlhý čas.“
Špeciálnu cenu predsedu poroty získal Žilinský samosprávny kraj a odniesol si aj ďalšie 2 ceny. Vyhral kategóriu facebookové stránky a Instagram a zabodoval aj v audiovizuálnej prezentácií (3. miesto). „Veľmi ma teší, že sa začínajú presadzovať noviny, magazíny, letáky a brožúry, ktoré nám do súťaže zasielajú samosprávy. Na prihlásených prácach vidno, že pisatelia začínajú viac dbať o propagovanie udalostí v regióne, o vtiahnutie do života v regióne nielen obyvateľov, ale aj návštevníkov.“ Povedala Adriana Hosťovecká, porotkyňa súťaže.
Podľa porotkyne súťaže Adriany Hosťoveckej je práve v tomto type médií (podnikové médiá) vidieť ešte klasickú dobrú čistú žurnalistku, kde je čitateľ na prvom mieste a v symbióze je obsah aj grafika.
Viac informácií: https://www.facebook.com/podnikovemediumroka
Výsledková listina
PODNIKOVÉ NOVINY
- VSE – TEAM
- MB Communication, s.r.o Hutník
- Kraj. Org. cestovného ruchu Trenčín región Trenčín región
PODNIKOVÝ MAGAZÍN – INTERNÁ KOMUNIKÁCIA
- Lidl Slovenská republika – Medzi nami
- Schaeffler Skalica, spol. s r.o. Schaeffler Slovensko & Česko, Tatra banka, a.s. Tatrabankár
- Kia Motors Slovakia s.r.o. Kia Family News
PODNIKOVÝ MAGAZÍN – EXTERNÁ KOMUNIKÁCIA
- CORNER SK, spol. s r.o. – TASTE & ENJOY, MEDIREX GROUP ACADEMY- labMED
- TESCO – Tesco magazín
- ŠKODA AUTO Slovensko s.r.o. – ŠKODA Magazín
ČASOPISY NEZISKOVÝCH, PRÍSPEVKOVÝCH A ROZPOČTOVÝCH ORGANIZÁCIÍ
- Región Liptov – Tatry Magazín
- Hlavné mesto SR Bratislava in.ba
- Regionálne združenie obcí Hornád – Abovský hlásnik, STAR production, s.r.o. Metropola
PODNIKOVÁ BROŽÚRA A LETÁK
- Slovnaft a.s. – Palivové riešenia, Syngenta Slovakia – Plodinový katalóg
- KPMG DNA zákazníckej skúsenosti
- Volkswagen Slovakia, a.s. Porsche Cayenne
VÝROČNÉ SPRÁVY
- TEMPEST a.s. – Výročná správa
- Falck Emergency a. s. Ročenka 2017
- Asseco Central Europe, a.s. Výročná správa za rok 2017
WWW STRÁNKY A INTRANET
- KPMG Slovensko spol. s r.o.
- Kraj. Org. cestovného ruchu Trenčín región, www.trencinregion.sk
- Mesto Žiar nad Hronom www.ziar.sk, Lidl Slovenská republika, v.o.s. www.kariera.lidl.sk
ELEKTRONICKÝ MAGAZÍN A ELEKTRONICKÉ MÉDIÁ
- Volkswagen Slovakia, a.s. Appka VW
- Allianz – Slovenská poisťovňa, a. s. – Allianz TV
- CORNER SK, spol. s r.o. TASTE & ENJOY
PODNIKOVÝ KALENDÁR
- SuperZOO – Pomôžte zvieratkám bez domova
- Antalis, a.s. Kalendár Antalis 2018
- Občianske združenie Bratislavské rožky Prešporský kalendár VOĽNÉ FORMY
- Slovak Telekom, a. s. – #nezivimpredsudky
- Falck n. o. ZÁCHRANA SOM JA
- RESPECT APP Staršia ako vy
VIRÁL
- RESPECT APP – Susedia v Kauflande
- Slovak Telekom, a. s. WIN TV
- Lidl Slovenská republika, v.o.s. My Lidl Shop
AUDIOVIZUÁLNA PREZENTÁCIA
- BILLA s.r.o. – Nákupný asistent
- Falck n. o. Ovládajú deti na Slovensku prvú pomoc?
- Žilinský samosprávny kraj Žilina Region inspired by
FACEBOOKOVÉ STRÁNKY A INSTAGRAM
- Žilinský samosprávny kraj – Žilinský samosprávny kraj
- Mestský úrad v Trnave – Trnava
- Lidl Slovenská republika, v.o.s. – Lidl Slovensko
Špeciálne ceny
GRAND PRIX Slovak Telekom, a. s. – #nezivimpredsudky
CENA SITA ZA NAJLEPŠIU OBSAHOVÚ STRÁNKU Tatra banka, a.s. – Tatrabankár
CENA PIVOVAROV LOBKOWICZ ZA NAJLEPŠIU GRAFICKÚ STRÁNKU TESCO – Tesco magazín
Cena PhDr. Mariána Matyáša pre ojedinelý projekt v oblasti podnikových médií Katolícka univerzita v Ružomberku -REFLEXIE
CENA PRE NAJLEPŠIE KOMUNIKUJÚCU SPOLOČNOSŤ Lidl Slovenská republika, v.o.s.
CENA KLUBU PODNIKOVÝCH MÉDIÍ Falck n. o. – ZÁCHRANA SOM JA
CENA PREDSEDU POROTY Žilinský samosprávny kraj
DETSKÁ CENA ŽIRAFA Lidl Slovenská republika, v.o.s.
CENA KÚPEĽOV BRUSNO ZA INVENČNÉ POSTUPY PRI TVORBE Antalis, a.s. – Kalendár Antalis 2018
CENA HLAVNÉHO MESTA BRATISLAVA Vihorlatské múzeum v Humennom – Skanzeny v Prešovskom samosprávnom kraji