Košický samosprávny kraj (KSK) v stredu 10. februára spustil infolinku k očkovaniu proti COVID-19. V čase šíriacich sa hoaxov chce ľuďom pomôcť rozhodnúť sa na základe pravdivých a overených informácií, či podstúpiť očkovanie.
Linka s číslom 0850 122 085 poslúži verejnosti v pracovných dňoch od 8:00 do 16:30 a v prvej fáze je cielená na seniorov nad 65 rokov veku, ktorých žije v Košickom kraji takmer 123-tisíc. Informovala o tom hovorkyňa predsedu KSK Anna Terezková.
Seniori dostanú SMS
„Župné Dobrovoľnícke centrum Košického kraja už od marca minulého roka prevádzkuje telefonickú linku, kde sa môžu osamelí dôchodcovia porozprávať s dobrovoľníkmi. Z týchto rozhovorov vyplynulo, že starší obyvatelia nemajú dostatok informácií o očkovaní proti COVID-19 a ich prístup k informačným zdrojom je obmedzený. Slovensko sa pritom aktuálne nachádza vo fáze, keď môžu absolvovať očkovanie seniori nad 75 rokov veku. Chceme im preto poskytnúť odpovede na nezodpovedané otázky a pomôcť lepšie sa rozhodnúť,“ povedal predseda Košického samosprávneho kraja Rastislav Trnka.
Nemocnica v Trnave zasiahla pri očkovaní proti COVID-19 a stopla registráciu náhradníkov
Infolinku zriadilo Dobrovoľnícke centrum Košického kraja v spolupráci s Košickým samosprávnym krajom, Deutsche Telekom IT Solutions, Slovensko IT, Dobrovoľníckym centrom KK, VSE Holding, Košice IT Valley a AT&T. Seniori v Košickom kraji dostanú SMS o možnosti získať informácie o očkovaní na infolinke.
Volajúci sa dozvedia viac o význame očkovania, type a účinnosti vakcín používaných na Slovensku, ich výrobe a registrácii.
Bežná tarifa hovoru
Tiež tu získajú informácie o postupe očkovania, jeho výhodách aj rizikách, o možných reakciách a nežiaducich účinkoch vakcinácie. Náklady na prevádzku infolinky bude hradiť Dobrovoľnícke centrum Košického kraja.
Juhoafrický kmeň pred bránami, hranice sú stále otvorené. Podľa epidemiológov ich uzavretie už nepomôže
Telefonát je spoplatnený podľa bežnej tarify operátora volajúceho, v prípade paušálu sa volajúcemu minutáž odpočíta z predplatených minút.
Prevádzkovateľ linky prispieva volajúcemu na jednu minútu hovoru sumou 0,056 eura v prípade, že telefonuje z pevnej linky a sumou 0,229 eura v prípade, že volá z mobilu.