Aby nákup potravín nerobil slovenským spotrebiteľom taký prievan v peňaženke ako doteraz, obchodný reťazec sa rozhodol pre ďalší krok proti zvyšovaniu ich cien. K dlhodobo zlacneným produktom ako mlieko, maslo, zemiaky či cestoviny pridal ďalšie. Vybrané smotany, jogurty, olej, ale aj koreniny, minerálne vody, kávy či čaje odteraz môžu zákazníci nakupovať za ceny znížené až do výšky 20 %.
Vysoké ceny potravín sú problém, ktorý aktuálne rieši väčšina slovenských domácností. Aj údaje Štatistického úradu SR potvrdzujú, že sumy, za ktoré ich nakupujeme, už tretí rok nepretržite stúpajú, čo z rodinných rozpočtov ukrajuje stále viac financií. Hoci inflácia v krajine postupne klesá a v máji 2023 sa dostala na úroveň 11, 9 %, v peňaženkách Slovákov to takmer necítiť, pretože potraviny v máji medzimesačne zdraželi o 0, 4 % a medziročne až o 21,9 %. Najvýraznejšie sa to odrazilo na cenách mlieka a syrov, ktoré oproti vlaňajšiemu roku stúpli o 27,3 %, ale aj cukru či cukroviniek, za ktoré dnes spotrebiteľ zaplatí až o 28,2 % viac ako minulý rok. Zdražovanie zasiahlo aj sortiment chleba a obilnín, ale tiež nealkoholických nápojov, ktorých ceny medziročne stúpli o 19,3 %, pričom v prípade olejov a tukov došlo k nárastu o 0, 8 % aj v porovnaní s aprílom 2023. Mnohí zákazníci tak stále dôkladnejšie zvažujú každú položku, ktorú vložia do košíka a zostatok na bankovom účte ich núti čoraz viac sa pri nákupe uskromňovať.
„Zvyšovanie cien, ktoré sa oproti minulému roku najviac prejavilo na sortimente mliečnych výrobkov, cukru a cukroviniek, ale týka sa väčšiny potravín, znamená pre väčšinu domácností výrazný zásah do rodinného rozpočtu. Kaufland si túto náročnú situáciu uvedomuje, aj preto sa rozhodol pre ďalší krok proti zdražovaniu potravín a od 22. júna 2023 dlhodobo znižuje ceny stovkám ďalších produktov,“ vysvetľuje Richard Bendík, riaditeľ nákupu spoločnosti Kaufland Slovenská republika v.o.s.
Na zozname zlacnených položiek nebudú chýbať vybrané zemiaky, chlieb, nátierky, jogurty, cestoviny, ryža, olej, mlieko, ale tiež koreniny, káva, čaje, nápoje aj minerálne vody či výrobky ako cukrovinky, čokoláda alebo müsli. Obchodný reťazec chce týmto krokom prispieť k tomu, aby sa spotrebitelia pri nákupoch potravín nemuseli rozhodovať, ktoré produkty si ešte dovoliť môžu a ktoré sú už nad ich finančné možnosti.
„Vybrané výrobky, pre ktoré bude platiť dlhodobá zľava až do výšky 20%, budú v regáloch špeciálne označené, čo zákazníkom uľahčí a sprehľadní nakupovanie,“ pokračuje riaditeľ nákupu Richard Bendík. „Veríme, že toto dlhodobé zlacnenie umožní slovenským domácnostiam stravovať sa kvalitne a dopriať si čerstvé aj kvalitné potraviny, ktoré nájdu v predajniach Kauflandu po celom Slovensku.“
Informačný servis