Americká internetová spoločnosť Twitter prevádzkujúca rovnomennú sociálnu a mikroblogovaciu sieť za druhý kvartál tohto roka vykázala vyšší zisk, ako sa očakávalo. Pomohol tomu rastúci dopyt po reklame vo všetkých geografických regiónoch a pri všetkých typoch produktov.
Firma za apríl až jún dosiahla zisk 65,6 milióna dolárov, čiže 8 centov na akciu. V rovnakom období vlaňajška pritom skončila v strate 1,38 miliardy dolárov, čiže 1,75 dolára na akciu.
Dvojnásobné tržby za reklamu
Tržby spoločnosti v druhom štvrťroku sa oproti rovnakému obdobiu minulého roka zvýšili o 74 percent na úroveň 1,19 miliardy dolárov zo sumy 683,4 milióna dolárov.
Twitter chce prilákať nových užívateľov, v Austrálii a Kanade rozbieha predplatenú službu
Ich výška prekonala očakávania Wall Street. Tržby za reklamu na samotnom americkom trhu sa počas apríla až júna takmer zdvojnásobili.
Narástol aj počet používateľov
Analytici oslovení v prieskume spoločnosti FactSet v priemere očakávali, že Twitter v druhom kvartáli dosiahne zisk 7 centov na akciu pri tržbách 1,07 miliardy dolárov. Twitter prognózuje, že v treťom kvartáli dosiahne tržby v pásme 1,22 až 1,3 miliardy dolárov.
Počet každodenných používateľov mikroblogovacej siete sa počas apríla až júna v porovnaní s druhým kvartálom vlaňajška zväčšil o 11 percent na 206 miliónov. Tento rast bol v súlade s očakávaniami.