Súdny dvor Európskej únie (EÚ) v utorok rozhodol, že spoločnosť Meta nepostupovala správne, keď zbierala množstvo údajov o online aktivite používateľov, aby na nich zacielila personalizované reklamy a bez ich výslovného súhlasu. Referuje o tom web Politico.
Najvyšší súd EÚ pred niekoľkými dňami taktiež podporil nemecký protimonopolný úrad, keď rozhodol, že nemecký orgán pre dohľad nad hospodárskou súťažou môže zvážiť, či spoločnosti ako Facebook dodržiavajú prísne pravidlá ochrany súkromia na kontinente, ktoré bežne presadzujú národné regulačné orgány na ochranu osobných údajov.
Facebook nepochodil na Súdnom dvore EÚ, ten sa priklonil k rozhodnutiu nemeckého protimonopolného orgánu
Súd rozhodol, že protimonopolné úrady môžu brať do úvahy akékoľvek porušenie pravidiel ochrany osobných údajov, keď vyšetrujú, či technologické giganty nezneužívajú svoju dominantnosť na trhu tým, že „škatuľkujú“ konkurentov.
Tieto dva verdikty predstavujú veľkú ranu pre spoločnosť Meta, ktorá je materskou firmou Facebooku, Instagramu a WhatsAppu.
Okolo lukratívneho obchodného modelu spoločnosti Meta sa tak čoraz viac „sťahuje európska slučka na ochranu osobných údajov“.
Spoločnosť zo Silicon Valley v roku 2022 zarobila viac ako 133 miliárd dolárov na príjmoch z reklamy, keď sledovala milióny ľudí na svojich platformách sociálnych médií a všeobecnejšie online, aby im zobrazovala reklamy.
V januári dostala spoločnosť Meta od írskej Komisie pre ochranu údajov (DPC) pokuty vo výške 390 miliónov eur za porušenie pravidiel ochrany súkromia.
Okrem zmienených dvoch pokút komisia od roku 2021 dala Mete štyri ďalšie pokuty v celkovej výške viac ako 900 miliónov eur.